۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
احتمال افزایش مصرف بنزین به ۱۰۴ میلیون لیتر در نوروز| امسال سهمیه نوروزی نداریم
معاون وزیر نفت در پاسخ به بازار:

احتمال افزایش مصرف بنزین به ۱۰۴ میلیون لیتر در نوروز| امسال سهمیه نوروزی نداریم

سالاری معاون وزیر نفت با بیان اینکه سهمیه بنزین نوروزی برای امسال منتفی است، گفت: پیش بینی می شود که مصرف بنزین در عید به ۱۰۴ تا ۱۰۵ میلیون لیتر برسد که متناسب با آن ذخیره سازی مناسبی انجام داده ایم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: جلیل سالاری مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه ریزی مناسبی برای تامین بنزین در ایام عید نوروز صورت گرفته است، ادامه داد : با توجه به احتمال افزایش مصرف ذخیره سازی مطمنی را انجام دادیم. ضمن اینکه با توجه به راه اندازی سامانه هوشمند به دنبال بحث پایش مصرف هستیم تا از این طریق بتوانیم سهمیه های در نظر گرفته شده را مدیریت کنیم.

او همچنین بهینه سازی مصرف انرژی را از سیاست های شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی اعلام کرد و درباره برنامه های دولت برای کاهش مصرف بنزین در کشور افزود: هماهنگی هایی را با خودروسازان برای متنوع سازی سبد سوخت مصرفی انجام شده است. همچنین جایگزینی خودروهای فرسوده در دستور کار قرار گرفته است. ضمن اینکه باید به سمت تولید خودروهای با مصرف پایین سوخت حرکت کنیم به طوری که در ۵ سال آینده شاهد کاهش ۵ درصدی مصرف سوخت خودروهای داخلی هم باشیم تا تولید خودروها در ایران هم مطابق با نرم جهانی باشد.

مدیر عامل شرکت پخش و پالایش همچنین از صادرات حدود ۱.۸ تا ۲ میلیون بشکه ای بنزین در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اولویت اصلی ما در هفته های گذشته ذخیره سازی برای ایام نوروز بوده است.

او همچنین اظهار داشت: اختصاص سهمیه بنزینی برای نوروز امسال منتفی است.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha