۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
ایران برای مقابله با تغییرات اقلیمی گام های مهمی برداشته است
نمایندگان در نشست یک روزه پارلمانی کمیسیون مقام زن:

ایران برای مقابله با تغییرات اقلیمی گام های مهمی برداشته است

رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال راهکارهایی سازنده در جهت کاهش خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی به ویژه بر زنان، است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نشست یک روزه پارلمانی کمیسیون مقام زن (CSW۶۶)، بعدازظهر دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ (۱۴ مارس ۲۰۲۲) با موضوع «دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در زمینه تغییر اقلیم سیاست ها و برنامه های کاهش خطرات زیست محیطی و بلایا» با حضور نمایندگان زن پارلمان های کشورهای عضو و مشارکت نمایندگان کشورمان سمیه رفیعی و فاطمه مقصودی، به صورت مجازی در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

فاطمه مقصودی، عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اهمیت نقش کشورها در کاهش آسیب های ناشی از این پدیده، اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در مهار این خطرات بر شمرد و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به حفظ کرامت و جایگاه والا و مهم زن همچنین با تأکید بر نقش آفرینی زنان در امر مقابله با تغییرات اقلیمی گام های مهمی برداشته است.

وی به افزایش سرعت در تغییرات اقلیمی اشاره کرد و اظهار داشت: تغییرات اقلیمی به یکی از بزرگترین و مهمترین دغدغه های بین المللی تبدیل شده و باید در این خصوص گام های موثر و عملیاتی برداشته شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت تبادل تجربیات و همبستگی انسانی و همکاری های بین المللی میان کشورها در جهت حفاظت از محیط زیست تأکید کرد.

زنان بیشترین تأثییرات را از عوارض سوء ناشی از بحران های حاصل از تغییرات اقلیمی می بینند

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت تلاش های جمعی در جهت بهبود وضعیت کره زمین گفت: زنان بیشترین تأثییرات را از عوارض سوء ناشی از بحران های حاصل از تغییرات اقلیمی می بینند.

وی افزود: زنان هم به لحاظ ساختار جسمی و هم به جهت نقش ارزنده آنها در خانواده، اجتماع و البته در حکمرانی مورد توجه بیشتری قرار دارند و جمهوری اسلامی ایران برای به حداقل رساندن این عوارض و آسیب ها به عدالت جنسیتی به عنوان یک راه حل دائمی تمرکز دارد.

رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد سازمان های مردم نهاد (NGO) محیط زیستی، با مدیریت و رهبری یا عضویت زنان فعالیت می کند خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه یک کشور پیشتاز است و همواره به دنبال راهکارهایی سازنده در جهت کاهش خطرات ناشی از تغییرات اقلیمی به ویژه بر زنان، است.

رفیعی در پایان از کلیه نمایندگان زن پارلمان ها دعوت کرد تا سلسله نشست های مستمری را به میزبانی پارلمان جمهوری اسلامی ایران و با هدف کاهش آسیب های ناشی از تغییرات اقلیمی همچون کمک به مقابله با مصرف گرایی و نهایتا تولید زباله و پسماند کمتر برگزار کنند.

گفتنی است؛ شصت و ششمین نشست از سری نشست های سالیانه کمیسیون مقام زن (csw۶۶) از ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ۱۴۰۱ با حضور رهبران و مقامات عالی رتبه حوزه زنان، در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می شود. این کمیسیون یکی از اولین نهادهای بین‌المللی است که ذیل شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد به منظور تصمیم گیری و سیاست گذاری برای بهبود شرایط زنان ایجاد شده است و به عنوان اصلیترین رکن بین‌المللی در حوزه مسائل مرتبط با زنان، پیشنهادات و گزارش های خود را به دبیرکل سازمان ملل متحد، ارائه کرده و در موارد ضروری برای جلوگیری یا کاستن از موارد نقض حقوق زنان اقدامات فوری انجام می دهد.

کد خبر: ۱۴۱٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha