۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
پیچ و مهره‌های ضروری که هر صاحب خانه‌ای باید داشته باشد

پیچ و مهره‌های ضروری که هر صاحب خانه‌ای باید داشته باشد

خرید پیچ و مهره pichstore.com یکی از لوازم ضروری و پرکاربرد در هر خانه‌ای است. پیچ و مهره‌ها جزو اتصال‌دهنده‌های مکانیکی هستند و وجه تمایز آن‌ها به شیارهای خارجی است که روی آن‌ها طراحی شده‌اند.

به گزارش بازار، خرید پیچ و مهره pichstore.com یکی از لوازم ضروری و پرکاربرد در هر خانه‌ای است. پیچ و مهره‌ها جزو اتصال‌دهنده‌های مکانیکی هستند و وجه تمایز آن‌ها به شیارهای خارجی است که روی آن‌ها طراحی شده‌اند. پیچ‌ها با مهره‌های مخصوص خود جفت می‌شوند و از طریق سوراخ‌ها وارد قطعات مورد نظر شده و به کمک گشتاوری که ایجاد می‌شود، آن‌ها را به هم متصل می‌کنند. کار با پیچ و مهره‌ها راحت است، به شرطی که آشنایی کامل را با آن‌ها داشته و کاربرد هر کدام را بدانید. در این مقاله بیشتر با پیچ و مهره‌ها که به عنوان ابزار مورد نیاز خانه مطرح می‌شوند، آشنا می‌شوید.

انواع پیچ و مهره‌های پرکاربرد و ویژگی‌های آن‌ها

پیچ و مهره‌ها انواع مختلفی داشته و بر اساس تنوع آن‌ها، کاربردهای متفاوتی نیز دارند. پیدا کردن پیچ و مهره مساوی و مناسب هم یکی از کارهایی است که باید به صورت دقیق انجام شود تا قطعات کاملاً به هم چفت شوند. انواع پیچ و مهره‌ها عبارت‌اند از:

پیچ چوب

پیچ و مهره مخصوص چوب دارای انواع مختلفی هستند و رایج‌ترین آن‌ها که کاربرد بیشتری دارند، پیچ‌های سر صاف و سرگرد هستند. نوع سرگرد آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که دارای سر به شکل دایره بوده و بالاتر از قطعه کار قرار می‌گیرد. به این صورت پیچ کاملاً در داخل قطعه قرار نگرفته و قسمتی از آن بیرون است. پیچ‌های سر تخت بر عکس این مورد بوده و کاملاً در داخل کار فرو می‌رود. پس برای لوازمی که بهتر است پیچ مشخص نباشد، این گزینه بهتری است. از این مدل پیچ‌ها برای اتصال قطعات چوب به همدیگر استفاده می‌شود. برای بستن چوب‌های نرم مانند کاج و صنوبر بهتر است از پیچ‌های چوبی استفاده شود که طول نخ کمتری دارند. ولی برای چوب‌های سخت‌تر از نوعی استفاده می‌شود که نخ ریزتری دارد.

پیچ و مهره‌های ضروری که هر صاحب خانه‌ای باید داشته باشد

پیچ خودکار

انواع پیچ خودکار به خاطر نوع دندانه هایی که دارند با استفاده از گشتاور پیچ گوشتی در محل خود فرو رفته و با ایجاد اصطحکاک شدید محکم میشوند. یکی از مهم ترین کاربرد پیچ خودکار در منزل، نصب لوازم بر روی دیوار نیز است. جنس این پیچ‌ها می‌تواند از استنلس استیل، برنج و یا استیل مقاوم در برابر هوا ساخته شود. اگر قطعات مورد نظر بجای چوب از ام‌دی‌اف باشد، از پیچ MDF استفاده می‌شود. این پیچ‌ها ارزان‌تر بوده و کار کردن با آن‌ها نیز راحت است.

پیچ سرپیچ گوشتی خور

این مدل پیچ‌ها کاربردهای مختلفی داشته و در منزل برای اتصال دو قطعه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بایستی برای استفاده از این پیچ‌ها، جای سوراخ قلاویز شده باشد تا پیچ به راحتی در داخل آن قرار گیرد. گل پیچ این مورد حالت آلنی یا دو سو داشته و شکل پیچ استوانه‌ای است.

پیچ شش گوش

کاربرد این پیچ‌ها در اتصال چوب به چوب و یا چوب به فلز است. برای سفت کردن آن نیاز است تا سرپیچ با آچار یا سوکت نگهداشته شده و با آچار دوم پیچ را بچرخانید تا چفت شود. این مدل از پیچ‌ها بزرگ هستند و برای نفوذ عمیق به داخل چوب یا فلز کاربرد دارند.

پیچ سرمته ای

از این پیچ‌ها برای بستن فلزات به هم و یا فلز به پلاستیک استفاده می‌شود. برای اینکه بهتر بتوان از این مورد استفاده کرد، بایستی نخ‌های مطابق به هم بریده و یا به اصطلاح ضربه بخورند

استانداردهای پیچ و مهره

استانداردهای مربوط به پیچ و مهره‌ها دارای انواع مختلفی هستند که استاندارد ایزو پیچ و مهره، DIN ۴۳۹ و BS۳۶۹۲ از انواع پرکاربرد آن‌ها می‌باشند. استاندارد DIN مربوط به کشور آلمان بوده و برای انواع پیچ‌های شش گوش، پیچ‌های سر قارچی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در استاندارد ایزو به شرایط عمومی پیچ و مهره‌ها مانند گل میخ‌ها و ... و نیز کیفیت اتصال‌دهنده‌ها و مواردی از این قبیل رسیدگی می‌شود.

پیچ و مهره‌های ضروری که هر صاحب خانه‌ای باید داشته باشد

مزایای خرید پیچ و مهره

استفاده از اتصال‌دهنده‌های پیچ و مهره‌ای مزایای زیادی دارند. این مزایا عبارت‌اند از:

سرعت نصب

استفاده از پیچ و مهره پیچ استور برای اتصال قطعات باعث شده تا سرعت کار بالاتر رفته و بجای اینکه از جوش‌کاری و یا این قبیل موارد برای اتصال استفاده شود، به راحتی با کمک این ابزار قطعات را به هم وصل نمود. همچنین خطاهای نصب نیز بسیار کمتر خواهد شد.

کیفیت ساخت

استفاده از پیچ و مهره بجای جوشکاری باعث شده تا کیفیت ساخت قطعات و اتصال به آن‌ها بالاتر رود و نگرانی بابت شکستن جای جوش و یا ضعیف شدن محل جوشکاری وجود نداشته باشد.

ایمنی بالاتر

یکی دیگر از مزایای اتصالات پیچی، ایمنی و پایداری قطعاتی است که به هم متصل شده‌اند. پایداری و مقاومت این قطعه‌ها باعث شده در برابر آسیب‌های وارده و یا نیروهای جانبی خدشه‌ای به قطعات وارد نشود.

امکان باز و بسته کردن مجدد

در برخی موارد ممکن است نیاز باشد تا قطعاتی که به هم متصل شده‌اند را باز و بعد از تغییرات، مجدداً به هم وصل نمود. این امکان در مورد اتصالات پیچی وجود دارد.

هزینه کمتر

معمولاً استفاده از پیچ و مهره هزینه کمتری نسبت به سایر فعالیت‌هایی که باید برای وصل کردن بکار رود بر دوش فرد می‌گذارد. در نتیجه از نظر اقتصادی نیز این روش مقرون به صرفه‌تر است.

در خرید پیچ و مهره به چه نکاتی توجه کنید

برای اینکه بتوانید از پیچ و مهره‌ها به نحو صحیح استفاده کرده و اتصال قطعات به هم با کیفیت بالاتری انجام شود، لازم است در انتخاب این ابزار به نکاتی توجه شود که این نکات عبارت‌اند از :

پیچ و مهره‌های ضروری که هر صاحب خانه‌ای باید داشته باشد

انتخاب نوع پیچ و مهره

اینکه از این ابزار برای چه هدفی استفاده می‌شود، نکته مهمی است که باید در زمان خرید از فروشگاه پیچ و مهره pichstore مورد توجه قرار گیرد. هر کدام از این ابزارها برای اتصال قطعات مختلفی کاربرد دارند و حوزه عمل هر کدام متفاوت است. بنابراین ابتدا بهتر است به فروشنده در مورد اینکه برای چه هدفی می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، توضیح دهید و نوع درست آن را خرید کنید.

گرید پیچ و مهره مهم است

کلاس یا گرید پیچ و مهره بیانگر میزان مقاومت و استحکام این ابزارآلات ساختمانی است. بهتر است میزان مقاومت مورد نیاز را بررسی و سپس اقدام به خرید کنید.

استانداردها و نوع برند را بررسی کنید

پیچ و مهره‌ها به عنوان ابزاری که کار اتصال قطعات به هم را بدون نیاز به جوشکاری راحت کرده است، مطرح می‌شوند. ولی بهتر است در زمان سفارش این موارد به کیفیت، نوع کاربری و نیز استاندارهایی که شامل این ابراز شده‌اند، توجه شود. کیفیت اتصال به این موارد بستگی دارد.

پیچ و مهره از کجا بخریم؟

اینکه پیچ و مهره مربوط به چه کارخانه‌ای بوده و چه استانداردی به آن تعلق گرفته است، اهمیت زیادی دارد. بهتر است از برندهای معتبر و مطمئن خرید کنید. هر چند قیمت پیچ و مهره ممکن است بالاتر باشد، ولی ارزش این پرداخت را دارد. مواد اولیه استفاده شده در تولید، تأثیر زیادی در کیفیت اتصال قطعات به هم را دارد. البته این موضوع در خرید اینترنتی پیچ و مهره اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خرید از فروشگاه‌های معتبر که تضمین کالا و خدمات دارند مانند فروشگاه پیچ استور https://pichstore.com/ باعث می‌شود تا خیالتان بابت خرید ابزارآلات مطمئن و با کاربری درست راحت باشد.

کد خبر: ۱۴۰٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha