۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹
آغاز عملیات هیدروگرافی برای لایروبی خلیج گرگان| ۸۵۰ هزارمترمربع رسوب پیش بینی می شود
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان خبرداد؛

آغاز عملیات هیدروگرافی برای لایروبی خلیج گرگان| ۸۵۰ هزارمترمربع رسوب پیش بینی می شود

گرگان- اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از آغاز عملیات هیدروگرافی برای لایروبی کانال آشوراده خلیج گرگان خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود هم اکنون رسوبگذاری به ۸۰۰ الی ۸۵۰ هزار مترمربع رسیده باشد.

اله یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از روزهای گذشته «هیدروگرافی» کانال آشوراده آغاز شده و امروز (سه شنبه) با حضور در دفتر استاندار، گزارش آن ارائه خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در خصوص هیدروگرافی توضیح داد که در این عملیات میزان گل و لای موجود و رسوب گذاری در کانال آشوراده ارزیابی شده و آن را تحویل پیمانکار خواهیم داد.

وی بیان کرد: یک سال پیش هیدروگرافی این کانال انجام شده بود که هم اکنون نیاز به بازنگری و به روزرسانی دارد تا آن را به پیمانکار پروژه یعنی قرارگاه خاتم الانبیا تحویل دهیم.

اسعدی ادامه داد: براساس بررسی های گذشته میزان رسوبگذاری در این کانال ۷۵۰ هزار مترمربع بود که پیش بینی می‌شود هم اکنون به ۸۰۰ الی ۸۵۰ هزار مترمربع رسیده باشد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: داده‌ها توسط تصویر برداری هوایی و توسط دستگاه هیدروگرافی داخل آب طی دو هفته انجام شده و سپس پس از یک هفته این اطلاعات پردازش می‌شود و بر این اساس سه هفته آینده پروژه را تحویل پیمانکار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه لایروبی با دستگاه کاترساکشن انجام می‌شود، گفت: لایروبی چند حسن دارد، نخست اینکه تردد شناورها از خلیج گرگان به دریا تسهیل شده و یگان‌های انتظامی، امنیتی و دریابانی به راحتی می‌توانند شناورهای خود را به داخل خلیج بیاورند.

اسعدی اضافه کرد: همچنین امنیت شرق دریای خزر پایدار شده و با ورود قایق ها به داخل دریا، گردشگری دریایی هم رونق می‌گیرد.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان ادامه داد: لایروبی همچنین باعث بالا رفتن کیفیت آب خلیج گرگان شده زیرا هم اکنون شوری آب خلیج گرگان از آب دریا بیشتر است و این امر مضرات زیست محیطی برای آبزیان دارد.

وی با بیان اینکه در مورد کمیت آب نمی‌توان نظر داد، گفت: برای لایروبی درخواست ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در خواست شده بود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون اختصاص یافته که برای شروع کار خوب است.

کد خبر: ۱۴۰٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha