۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۳
کاهش قیمت جهانی طلا با پیشرفت مذاکرات روسیه و اوکراین
بازار گزارش می دهد

کاهش قیمت جهانی طلا با پیشرفت مذاکرات روسیه و اوکراین

قیمت جهانی طلا به دنبال پیشرفت مذاکرات روسیه و اوکراین در مسیر کاهش قرار گرفت.

بازار؛ گروه صنعت: قیمت طلا روز دوشنبه به دنبال پیشرفت ایجاد شده در مذاکرات روسیه و اوکراین بیش از یک درصد کاهش یافت که این موضوع نشان دهنده قرار گرفتن این فلز گرانبها در کانال کاهش قیمت است.

در این تاریخ هر اونس طلا با ۱.۴ درصد کاهش به ۱۹۵۵.۴۳ دلار رسید که این رقم همچنان به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته نگاه داشته است. معاملات آتی طلای آمریکا نیز ۱.۴ درصد کاهش یافت و با ۱۹۵۷.۸۰ دلار در هر اونس در کامکس معامله شد.

در همین حال، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده با پیش بینی افزایش نرخ بهره فدرال در این هفته، اندکی افزایش یافت و فشار بیشتری را بر شمش غیر بازده وارد کرد.

کارستن منکه، تحلیلگر جولیوس بائر، به رویترز گفت: در حالی که در بازارهای اصلی یک حالت ریسک پذیری وجود دارد، این رشد اخیر را هنوز اوج طلا نمی نامم، زیرا وضعیت اوکراین هنوز نامشخص است.

منکه افزود: معامله گران سوداگر که به دلیل جنگ طلا خریدند، اکنون به احتمال زیاد سود خود را حفظ خواهند کرد.

در جاهای دیگر، با کاهش نگرانی ها از کمبود عرضه، پالادیوم کاهش چشمگیری داشت. فلز گرانبها مورد استفاده در مبدل‌ های کاتالیزوری پس از اینکه به تازگی به بالاترین حد خود رسیده بود، با ۱۱.۸ درصد کاهش به ۲۴۱۲.۸۴ دلار در هر اونس رسید.

رونا اوکانل، تحلیلگر استون اکس گفت: در وهله اول پالادیوم بیش از حد واکنش نشان داد. تجمعی که ما شاهد آن بودیم، به جای روی بتن، روی کاه ساخته شده است. همچنین هیچ اختلال آشکاری در عرضه و تقاضای صنعتی وجود ندارد.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha