۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
فروش ۱۰۰۰ میلیاردی البرز دارو طی سال جاری| افزایش ۶۱ درصدی درآمد البرز دارو طی یک سال
بازار گزارش می دهد

فروش ۱۰۰۰ میلیاردی البرز دارو طی سال جاری| افزایش ۶۱ درصدی درآمد البرز دارو طی یک سال

شرکت داروسازی البرز دارو طی سال جاری توانسته یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان درآمد کسب کند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۱ درصدی درآمد این شرکت را نشان می دهد.

بازار؛ گروه صنعت: درآمد عملیاتی شرکت البرز دارو از ابتدا سال مالی تا پایان آذرماه سال جاری یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان داشته است، این مقدار نسبت به سال گذشته ۶۱ درصد تغییر بهبود را نشان می دهد. این درحالی است که بها تمام شده درآمدهای عملیاتی ۴۹۹ میلیارد و ۱۸۸ میلیون تومان برای این شرکت داروسازی بوده است.

همچنین نکته قابل توجه در مورد صورت های مالی منتشر شده از سوی این شرکت بر روی سایت کدال نشان دهنده این است که سود ناخالص این شرکت از ابتدا سال مالی تا پایان آذر ماه سال جاری ۵۱۵ میلیارد تومان بوده است، این مورد در قیاس با وضعیت مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد تغییر را نشان می دهد. تغییری که البرز دارو را در سال جاری به عنوان یک شرکت با تراز مالی مثبت معرفی خواهد کرد.

شرکت البرز دارو در ۲۲ اسفند ماه سال جاری ۱۲۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان معامله داشته است، ارزش کل این معامله در مقیاس با فروش درآمدهای کل شرکت طی سال گذشته ۱۴ درصد بوده است

۳۰۸ میلیارد سرمایه ثبت شده تا پایان آذرماه
البرز دارو در سال جاری ۸۸ میلیارد و ۹۵۳ میلیون تومان مالیات بر درآمد تا پایان آذر ماه سال جاری پرداخت کرده است. همچنین این شرکت داروسازی تا پایان آذر ماه سال جاری ۳۰۸ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده داشته است.

براساس آخرین آمار انتشار یافته در کدال، شرکت البرز دارو در ۲۲ اسفند ماه سال جاری ۱۲۳ میلیارد و ۴۵۳ میلیون تومان معامله داشته است، ارزش کل این معامله در مقیاس با فروش درآمدهای کل شرکت طی سال گذشته ۱۴ درصد بوده است. این شرکت طی روز گذشته معامله دیگری به بها ۱۱۳ میلیارد و ۴۴۹ میلیون تومان داشته است، این حجم از معامله در مقیاس با فروش درآمدهای کل شرکت طی سال گذشته ۱۲.۸۹ درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

فروش ۱۰۰۰ میلیاردی البرز دارو طی سال جاری| افزایش ۶۱ درصدی درآمد البرز دارو طی یک سال

فروش ۱۰۰۰ میلیاردی البرز دارو طی سال جاری| افزایش ۶۱ درصدی درآمد البرز دارو طی یک سال

این شرکت حدود ۶۸ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان موجودی نقدی این شرکت است که ماحصل درآمد شرکت طی یک سال گذشته است. با این تفاسیر می توان به جرات گفت که البرزدارو به عنوان یکی از شرکت های موفق تولید محصولات پزشکی در کشور توانسته که بهترین عملکرد دارایی را ایجاد کند.

عملکرد این شرکت براساس سرمایه درگردش و سود دهی نشان می دهد که در سال آینده باید انتظار سود بیشتری نسبت به تولید محصولات این گروه دارویی وجود داشته باشد.

البرز دارو تا پایان دی ماه سال جاری ۵۹۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان فرآورده تزریقی، ۱۴۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون فرآورده مایعات و ۳۶۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان جامدات به فروش رسانده است

یک هزار میلیارد تومان فروش دارو
همچنین جالب است بدانید که براساس آمار منتشر شده در کدال شرکت البرز دارو از ابتدا سال مالی تا پایان بهمن ماه سال جاری، حدود یک هزار میلیارد و ۳۴۲ میلیارد تومان فروش دارو داشته است. این مقدار برای عرضه ۳۲ میلیون ۴۹۴ هزار و ۵۹۰ فرآورده های مایعات، جامدات و تزریقی در بازارهای داخلی و خارجی بوده است.

براساس آنچه که در کدال از وضعیت سال گذشته و امسال این شرکت منتشر شده است، البرز دارو در وضعیت مشابه سال گذشته حدود ۵۳۴ میلیارد تومان افزایش فروش را طی یازده ماه گذشته از سال تجربه کرده است. این افزایش سود دهی نشان از آن است که البرز دارو توجه بیشتری به بازار داشته است.

براساس آنچه که در آمار کدال منتشر شده است، این شرکت تا پایان دی ماه سال جاری ۵۹۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان فرآورده تزریقی، ۱۴۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون فرآورده مایعات و ۳۶۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان جامدات به فروش رسانده است.

فروش ۱۰۰۰ میلیاردی البرز دارو طی سال جاری| افزایش ۶۱ درصدی درآمد البرز دارو طی یک سال

همین مورد در بهمن ماه سال جاری، شرکت البرز دارو ۱۳۵ میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان فرآورده تزریقی، ۱۸ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان فرآورده مایعات و ۴۰ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان جامدات فروش داشته است. وضعیت فروش این شرکت نشان می دهد که در ماه های منتهی به سال و البته احتمالا در سال آینده وضعیت فروش و تولید این گروه دارویی بهبود خواهد یافت.

گفتنی است طی آخرین مصاحبه ای که خبرگزاری بازار با الیاس کهزادی، ‌ مدیرعامل البرز دارو داشته است، قرار است این شرکت در سال ۱۴۰۰ افزایش دو برابری صادرات را در انواع محصولات دارویی به کشورهای همسایه داشته باشد. بر این اساس صادرات سالانه ۱.۵ میلیون دلاری این شرکت در سال ۱۴۰۱ به بعد به ۳ میلیون دلار می رسد که به طور قطع شروع سال ۱۴۰۱ برای این شرکت با رشد قابل توجهی در بحث درآمد روبه رو می شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر در مجموعه البرز دارو بیش از ۵۴۰ نفر نیروی کار متخصص و فوق متخصص فعالیت دارند و این شرکت در رتبه نخست تولید کنندگان داروهای قلبی عروقی کشور قرار دارد و به عنوان اولین تولید کننده سرنگ آماده تزریق انوکساپارین سدیم با برند انوکسان در ایران معرفی شود. همچنین این شرکت در ردیف بزرگترین صادر کنندگان دارویی در کشور قرار دارد و به عنوان رتبه اولین دارنده گواهینامه GMP خط تولید فرآورده‌ های تزریقی و سرنگ‌ های آماده تزریق در کشور شناخته می شود.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha