۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کاشان شهر پایلوت گردشگری صنعتی در استان اصفهان می شود
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

کاشان شهر پایلوت گردشگری صنعتی در استان اصفهان می شود

اصفهان - ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: کاشان شهر پایلوت گردشگری صنعتی در استان اصفهان می شود.

علیرضا ایزدی در حاشیه سفر به کاشان در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به در پیش بودن نوروز اظهار داشت: با توجه به عدم اعمال محدودیت ها در نوروز امسال پیش بینی می کنیم که استان اصفهان پذیرای جمع زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی باشد.

وی با بیان اینکه اداره های میراث فرهنگی در سراسر استان اصفهان ویژه برنامه‌های خاص و مفرحی برای مسافران نوروزی دارند، ابراز داشت: در اصفهان و میدان نقش جهان قرار است ویژه برنامه نوروزگاه در ساعات شبانگاهی برگزار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه اقامتگاه ها امسال در استان اصفهان هم از لحاظ کمی و هم کیفی رشد داشته است، تصریح کرد: استان اصفهان بیشترین تعداد اقامتگاه های بومگردی را دارد و این نشان می دهد که این ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری و اشتغال زایی برای مردم این استان است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای صنعتی در شهرستان کاشان گفت: این شهرستان در زمینه فرش و صنایع وابسته به آن از جهات مختلف دارای شاخص های ارزنده ای است و این یک ظرفیت ویژه برای این شهرستان است.

ایزدی با بیان اینکه یکی از برنامه های ما در سطح استان توسعه گردشگری صنعتی است، افزود: با توجه به شاخصه های ارزنده کاشان در صنعت این شهر به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری صنعتی معرفی می شود.

وی با اشاره به اینکه کاشان با این مشخصات و ظرفیت های گردشگری منحصر به فرد آن با رویکرد توسعه شاخصه های اقتصاد و هنر قرار است به عنوان پایلوت انتخاب شود، خاطرنشان کرد: سرمایه گذارانی هم به این منظور انتخاب شده اند تا در کوتاه ترین زمان ممکن این اتفاق رخ بدهد تا بتوانیم از تجربیات انتخاب کاشان به عنوان شهر پایلوت گردشگری صنعتی در دیگر شهرهای استان هم استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین ظرفیت بازی های بومی محلی را یک امتیاز برای استان اصفهان در راستای توسعه گردشگری و اشتغال زایی دانست و تاکید کرد: قرار است دو شهر کاشان و اصفهان نیز به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری بر مبنای بازی های بومی و محلی در استان اصفهان انتخاب شوند.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha