۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
مسیر جایگزین هراز و کندوان مشخص شد
«بازار» گزارش می دهد

مسیر جایگزین هراز و کندوان مشخص شد

در حالیکه رانش زمین جاده های کوهستانی و پرتردد کندوان و هراز را در مازندران از دیروز بسته است پلیس راه مسیرهای جایگزین را برای مسافران استان های شمالی کشور مشخص کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رانش زمین در جاده های کوهستانی و پرتردد استان های شمالی این بار هم در کندوان و هراز موجب انسداد این محورهای ترانزیتی شد و از روز گذشته مسافران و شهروندان محلی را دچار مشکل کرده است.

جاده چالوس برای دومین بار در ۴۸ ساعت اخیر مسدود شده است و این موضوع سازمان راهداری و حتی پلیس راه کشور را به این فکر انداخت که مسیرهای جایگزین را انتخاب و شهروندان را به استفاده از این مسیر ترغیب کند.

مرکز مدیریت راه‌های کشور در حالی از انسداد محور کرج-چالوس محدوده سیاه بیشه واقع در استان مازندران از بعد از ظهر روز ۲۱ اسفند ماه تا اطلاع ثانوی در پی رانش زمین و ریزش سنگ خبر داد بود که یک روز بعد از آن نیز جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال برای ساعاتی در پی رانش کوه و ریزش سنگ مسدود شده بود که با تلاش راهداران، بازگشایی شد.

اما رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما گفت: تلاش ها به گونه ای است که تا قبل از ۲۵ اسفند و آغاز سفرهای نوروزی، شکاف ایجاد شده در جاده چالوس برطرف شود.

شاهدان عینی و برخی عوامل راهداری در خصوص بسته شدن جاده چالوس معتقد هستند که شکاف عمیقی در جاده چالوس ایجاد شده که وقوع آن پیش‌بینی نشده و غیرمنتظره بود و جاده چالوس در حال حاضر ایمن نیست و تا قبل از اتمام ایمن‌سازی محور، اجازه تردد داده نخواهد شد.

جاده هراز نیز به دلیل تعمیر محدوده تونل مسدود است و تا پایان روز ۲۵ اسفندماه عملیات اجرایی محور به اتمام می‌رسد. هر چند علت انسداد آزاد راه تهران – شمال در روز گذشته، متصل بودن این آزادراه به جاده چالوس و جلوگیری از ورود خودروها به این جاده است

اکبری درباره محور هراز نیز گفت: جاده هراز نیز به دلیل تعمیر محدوده تونل مسدود است و تا پایان روز ۲۵ اسفندماه عملیات اجرایی محور به اتمام می‌رسد. هر چند علت انسداد آزاد راه تهران – شمال در روز گذشته، متصل بودن این آزادراه به جاده چالوس و جلوگیری از ورود خودروها به این جاده است.

سرپرست پلیس راه کشور در خصوص بسته شدن جاده هراز و مسیرهای شمالی کشور گفت: محور چالوس از ساعت ۱۸ دیروز به دلیل رانش زمین در محدوده پل زنگوله شمال به جنوب دچار شکاف زدگی شد. با توجه به تردد خودروها و ایمنی بیشتر این مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود است.

کسانی که قصد عزیمت به سمت استان های شمالی دارند می توانند از محور فیروزکوه یا آزاد راه قزوین_ رشت استفاده کنند

وی با بیان اینکه کسانی که قصد عزیمت به سمت استان های شمالی دارند می توانند از محور فیروزکوه یا آزاد راه قزوین_ رشت استفاده کنند ادامه داد: رانش زمین جاده چالوس را تا اطلاع ثانوی مسدود کرده است پس از مردم درخواست داریم در انتظار اخبار موثق برای طی کردن این مسیر باشند.

کد خبر: ۱۴۰٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha