۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
قطعه سازی برای تولید ۲ میلیون خودرو در سال ظرفیت دارد
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان:

قطعه سازی برای تولید ۲ میلیون خودرو در سال ظرفیت دارد

نجفی منش، رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت: برنامه وزارت صمت برای سال ۱۴۰۱، تولید یک میلیون و ۶۰۰ خودرو است که قطعه سازان بیش از این ظرفیت تولید دارند.

به گزارش بازار، محمدرضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت: اگر مواد اولیه مثل مس، فولاد، آلومینیوم و مواد پتروشیمی به هر شکلی تامین و دولت دست از قیمت گذاری بردارد و همچنین خودروسازی غیردولتی، اداره و دولت فقط کنترل کننده باشد؛ قطعا سایه بحران از سر خودروسازی کوتاه می‌شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار خودرو در سال ۱۳۹۰ گفت: قطعه سازان طی سال‌های گذشته ثابت کردند که همیشه پاسخگوی نیازهای خودروسازان بوده اند.

وی با اشاره به فرمان هشت ماده‌ای رئیس جمهور به خودروسازان گفت: اگر فقط بند ۸ فرمان رئیس جمهور که مربوط به تبدیل مدیریت دولتی به غیر دولتی است، اجرا شود نیازی به اجرای بقیه ماده‌ها نیست؛ ورود بخش خصوصی به خودروسازی باعث افزایش تولید و کیفیت می‌شود.

نجفی منش موانع واگذاری دو خودروسازی به بخش خصوصی را حل شدنی دانست و گفت: قطعه سازان، دولت و مجلس را برای تسریع دستور ۸ ماده‌ای تشویق می‌کنند.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha