۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
 توزیع روزانه گوشت گرم و تازه در تعطیلات نوروز
مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد

توزیع روزانه گوشت گرم و تازه در تعطیلات نوروز

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی این نهاد برای حفظ سلامت مردم خبر داد: کشتارگاه های سراسر کشور با نظارت دامپزشکی در ایام عید باز هستند.

به گزارش بازار، امین اسدی در رابطه با تشدید کنترل ها در نوروز و ماه رمضان گفت: در عید کشتارگاه ها تعطیل نیستند و روز اول عید، حداقل دو کشتارگاه باز است. از دوم فروردین به بعد نیز هیچ کشتارگاهی تعطیل نخواهد شد.

وی در خصوص الزاماتی که مردم باید در زمان خرید محصولات پروتئینی بدان توجه کنند، اظهار کرد: نظارت ها در کل سال وجود دارد ولی نظارت های ویژه از ۱۴ اسفند شروع شده و تا پایان عید سعید فطر ادامه دارد.

اسدی اضافه کرد: همکاران ما ۶۳ روز به صورت شبانه روزی و ویژه، در کل کشور و در جهت سلامت مردم خدمت می کنند که ایمنی و امنیت غذایی جامعه را درپی دارد.

وی با اعلام این که ستادهای ملی و شهرستانی به منظور تدوین برنامه های عملیاتی و نظارتی تشکیل شده است، افزود: اکیپ های ثابت و سیار نیز فعال بوده و به صورت متحدالشکل در کشتارگاه، رستوران، هتل و مراکز عرضه پروتئین جهتِ نظارت حضور دارند.

در کل سال نیز این وظیفه از سوی سازمان دامپزشکی دنبال می شود که در عید، این وظیفه به صورت ویژه رخ می دهد. همچنین پیرا دامپزشکان جهت سلامت جامعه فعالیت می کنند و می توان گفت ما سربازان گمنام سلامت جامعه هستیم.

اسدی با بیان این که همکاران ما خالصانه وقت بسیاری گذاشته و حتی در نوروز به تعطیلات نمی روند تا خدای ناکرده اتفاقی غیر بهداشتی برای مردم شکل نگیرد، گفت: ادارات ما در شهرستان ها به صورت منسجم و فعال در اکثر ساعات شبانه روز در حال نظارت و بازرسی از محصولات پروتئینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سرکشی های ما سرزده است و حتی از سوپرگوشت های محلات بازرسی می کنیم و مردم می توانند با سامانه ۱۵۱۲ در تمام استان ها با در ارتباط باشند. در یکی دو روز آینده نیز یک پیام رسان داخلی برای ارتباط با مردم آماده می شود که قابلیت دریافت فیلم و عکس مردم را نیز داراست.

کد خبر: ۱۴۰٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha