۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
روابط اقتصادی ایران و افغانستان رو به رشد است
نماینده ویژه رئیس جمهور در کشور افغانستان:

روابط اقتصادی ایران و افغانستان رو به رشد است

نماینده ویژه رئیس جمهور در کشور افغانستان گفت: روابط اقتصادی ما با افغانستان تابع شرایط و موضوعاتی که سایر کشورها می خواستند نبوده و نیست تحریم هایی هم که انجام شد باز روابط ما رو به رشد گذاشت.

به گزارش بازار، جوانمرد قصاب نماینده ویژه رئیس جمهور در کشور افغانستان افزود: البته شرایطی ما داریم با توجهبه خروج امریکا از افغانستان و بحث کمک های بین المللی به افغانستان که 40 تا 50 درصد بودجه کشور افغانستان را تشکیل می داد یک مقداری ما را با مشکل روبرو کرد .

وی افزود: مذاکراتی شکل گرفته برای راه اندازی معادن افغانستان و تأثیری که بخش معادن در اشتغال زایی و خلق ثروت دارد و هدف ایران هم این نیست که بخواهد سنگ های معدنی افغانستان را به صورت خام بیاورد می خواهد سرمایه گذاری کند و معدن افغانستان را تا انجایی که می تواند در خود افغانستان ارزش افزوده ایجاد کند.

جوانمرد قصاب گفت: مواد اولیه که مورد نیاز کارخانجات هست به افغانستان وارد کشور و جلوی مهاجرت هایی که به علت نبود کار در افغانستان هست گرفته می شود .
وی افزود: یکی از کارهایی است که داریم انجام می دهیم مباحث گردشگری سلامت و تنظیم بازار سوخت است که هر وقت به نتیجه رسیدیم اطلاع رسانی می کنیم.

او گفت: در بحث ارتباط ریلی هم تلاش داریم راه آهن به هرات و مزارشریف برسد در مزار شریف به آسیای میانه و چین برسد.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha