۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
همه شیرخشک ها در کشور، تولید داخل است
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد:

همه شیرخشک ها در کشور، تولید داخل است

­رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد گفت: تمام برندهایی که داخل کشور تولید می شود، ساخت ایران هستند. یعنی برندهایی که خارجی هم هستند همه در داخل تولید می شوند.

به گزارش بازار، هانی تحویل زاده رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک نوزاد افزود: واردات شیرخشک نوزادسالیان سال است که صفر شده است و از خارج هیچ شیرخشکی وارد نمی شود و فرمولاسیون و تولیدشان همه داخلی می باشد.

وی گفت: صادرات خیلی خوبی داریم حدود یک سوم از تولیدات مان صادر می شود به کشورهای عراق و افغانستان که این کشورها خیلی وابسته به شیر ایران هستند ۳۰ درصد تولیدمان به این کشورها می رود به کشورهای عربستان صادرات داشتیم سوریه و لبنان که به خاطر مسائل سیاسی قدری محدود شد. ولی برای کشورهای عراق و افغانستان صادرات خیلی خوبی داریم.

تحویل زاده گفت: تولید شیرخشک نوزاد در کشور و فرمولاسیونی که تولید می شود همه براساس فرمولاسیون روز دنیاست مواد اولیه از اروپا وارد می شود ۸۵ درصدش و ۱۵ درصد مواد اولیه داخلی استفاده می شود.

وی گفت: الان قیمت شیرخشک نوزاد بخاطر ارز ترجیحی هست در مورد قیمت شیرخشک نوزاد ما یک چالشی که داریم این است که چون قیمت پایین هست، مسئله قاچاق به کشورهای همسایه وجود دارد، به صورت مصنوعی این قیمت پایین نگاه داشته شده است با قیمت ارزی مقایسه کنید یک قوطی که ۴۰ تومان درنظر بگیرید می شود ۱ و ۲، ۳ دهم یورو که هیچ جای دنیا با این قیمت شیرخشک نوزاد تولید نمی شود و کمترین قیمت شیرخشک در دنیاست و این باعث شده که مصارف غیرطبیعی پیدا کند هم داخلی و همینکه متأسفانه به کشورهای دیگر قاچاق بشود و مصرف شیرخشک نوزاد بالا برود بخاطر سوبسیدی که دولت دارد می دهد یعنی ارزی که باید به خانواده ها داده شود الان سر از کشورهای دیگر درمیاورد.

تحویل زاده افزود: پیشنهادمان این بود که خانواده ها را به صورت دیگری حمایت کنند و به صورت کارت های الکترونیکی به خانواده ها داده بشود و مابه التفاوتش به جای دادن به صنعت به خانواده ها داده وقیمت شیرخشک واقعی بشود.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha