۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
بررسی مشکلات مناطق آزاد تجاری در کمیسیون اجتماعی
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد

بررسی مشکلات مناطق آزاد تجاری در کمیسیون اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از بررسی مشکلات مناطق آزاد تجاری به ویژه منطقه آزاد اروند در نشست امروز این کمیسیون با حضور سعید محمد خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجید انصاری، در تشریح دستورکار امروز(یکشنبه ۲۲اسفند ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به منظور بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با مناطق آزاد و مقررات حاکم بر روابط کار در مناطق مذکور حضور پیدا کرد.

بررسی مشکلات مناطق آزاد تجاری
نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکلات این مناطق به ویژه منطقه آزاد اروند که در سفر اعضای این کمیسیون به خوزستان و بازدیدی که از این منطقه داشتیم، احصاء شده بود از جمله موضوعاتی بود که با حضور آقای مختار نماینده آبادان و دو نفر از نمایندگان کارگران منطقه آزاد اروند مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آقای محمد به این نکته اشاره کرد که این مشکلات از دوره گذشته مدیریت مناطق آزاد وجود داشته است ضمن اینکه انتظار دارند مجلس و دستگاه‌های مربوطه در بحث بحرانی واحد در مناطق آزاد به یک نتیجه برسند که این تنوع و تعدد تصمیم گیری‌ها پیرامون این موضوع وجود نداشته باشد. از سوی دیگر معاونت فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد تجاری نیز به آسیب‌های اجتماعی این مناطق اشاره کرد و در مجموع تاکید کردند که باید اختیارات بیشتری به دبیرخانه داده شود تا بتواند انتظارات پیرامون رفع مشکلات مناطق آزاد تجاری را محقق سازد.

تصویب کلیات الحاق ماده ۲۶ مکرر به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
انصاری خاطرنشان کرد: در این نشست بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز در دستورکار قرار داشت که یک ماده تحت عنوان ۲۶ مکرر به این قانون الحاق شود و از این طریق به کمیته امداد امام خمینی(ره) مجوز داده شود تا برای متقاضیان فعالیت در اموری که در اساسنامه این کمیته تحت عنوان مراکز نیکوکاری وجود دارد، پروانه فعالیت صادر کند تا در حوزه‌های توانمندسازی، اکرام ایتام، نشر سنت‌های حسنه اسلامی، مساعدت‌های نقدی و غیر نقدی و کمک به ازدواج جوانان، تامین جهیزیه و مسکن نیازمندان و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و مددکاری و حتی در صورت لزوم حمایت‌های حقوقی و قضایی از خانواده‌های نیازمند، جذب مشارکت‌های مردمی و تامین نیازهای معیشتی نیازمندان و شناسایی نیازمندان و رفع نیازهای آنها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی فعالیت کنند بنابراین الحاق ماده ۲۶ باعث نظام‌بخشی به این مراکز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در نهایت کلیات این ماده واحده در کمیسیون به تصویب رسید و قرار شد در جلسات آتی جزییات آن هم مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی و معاونانش و نمایندگانی از کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نمایندگان کارگران منطقه آزاد اروند و دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند.

کد خبر: ۱۴۰٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha