۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
نگرانی مردم از حذف یک دفعه ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

نگرانی مردم از حذف یک دفعه ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، از نحوه انتصاب مدیران اجرایی و ترکیب کابینه دولت و عدم انتخاب کردها، اهل سنت و زنان در سطح کلان مدیریتی کشور انتقاد کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلال محمودزاده در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۲اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز مردم ما در شرایط سختی قرار گرفته اند و از عملکرد مسئولان کشور رضایت ندارند از کدام دردها و مشکلات بگویم؟ تورم اقتصادی شدید، تعطیلی اکثر کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، بیکاری و کولبری و سوخت بری و پناهندگی جوانانمان به کشورها، نبود امکانات بیمارستانی و درمانی، گرانی کمرشکن کالاهای اساسی و نهاده های کشاورزی.

نگرانی مردم از حذف یک دفعه و آنی ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، خطاب به نمایندگان مجلس، ادامه داد: به راستی که مردم ناراضی و نگرانند، ناراضی و نگران از حذف یک دفعه و آنی ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی، نان، دارو، نهاده های دامی و اثرات و موج تورمی آن، نگرانی معلمان حق التدریسی و نهضت، غیرانتفاعی، پیش دبستانی، برون سپار، خرید خدمات و سرباز معلمان از آینده شغلی خودشان و نیاز آموزش و پرورش به حداقل ۳۰۰ هزار معلم که انتظار این است نمایندگان محترم از طرح ارائه شده اینجانب برای جذب این عزیزان و این گروه های با تجربه حمایت کنند.

وی تصریح کرد: عدم اجرای رتبه بندی معلمان و کاهش شدید اعتبارات رتبه بندی و رفت و آمد لایحه مذکور بین مجلس و شورای نگهبان، آمار وحشتناک ۲۸ هزار کشته و یکصد هزار مجروح در سال بر اثر حوادث رانندگی و بی کیفیتی خودروهای داخلی، عدم اقدام سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به اختصاص کد پرسنلی به معلمان مهارت آموز دانشگاه فرهنگیان. به واقع از کدام دردها و مشکلات بگویم؟ لذا جناب آقای رییسی لازم است صحبت های جنابعالی بعد از ادای سوگند به عنوان رییس جمهور یادآوری نمایم. ایجاد شفافیت حداکثری در اقتصاد و خشکاندن ریشه های فساد، رانت خواری و اختلاس، مقاوم سازی اقتصاد در مقابل تکانه ها، مهار تورم و گرانی، حمایت از تولید ملی، مدیریت بهینه منابع کشور.

چرا دولت به وعده خود برای تشکیل دولت مردم و وفاق ملی عمل نکرد؟
محمودزاده خاطرنشان کرد: جناب آقای رییس جمهور امروز مردم ما در رابطه با وعده های جنابعالی قضاوت می کنند، در خصوص وعده تشکیل دولت مردمی و وفاق ملی باید بگویم که نه تنها عملی نشد بلکه از هیچ کدام از نیروهای جناح های سیاسی دیگر استفاده نکردید و شاهد تشکیل امنیتی ترین کابینه در طول تاریخ انقلاب بودیم. کردها و جوامع اهل سنت را کاملا به فراموشی سپردید و در مسئولیت های کلیدی کشور نه تنها از این قشرها و گروه ها استفاده نکردید بلکه سعی کردید مدیران میانی اهل سنت در وزارتخانه ها را نیز از گردونه مدیریت خارج نمایید که این عمل باعث ایجاد نگرانی و اعتراض نخبگان و علماء اهل سنت در کشور شده است.

وی اظهار کرد: امروز باید بگویم از کابینه وفاق ملی آقای رییس جمهور حدود ۵۵ درصد ۱۱ وزیر از دولت امید ایران آقای احمدی نژاد و ۳۵ درصد از نیروهای ترانزیت شده قوه قضاییه و آستان قدس و سایر نهادها هستند و به اعتقاد تعداد زیادی از فعالان سیاسی به دلیل ضعف کابینه دولت و نبود تجربه کافی اعضای کابینه و تصمیمات و انتصاب های اصلی دولت نه در کابینه بلکه در خارج از دولت گرفته می شود که همین امر باعث شده است از همان ابتدای شروع دولت تعدادی از وزرا در معرض اعتراض مردم و استیضاح مجلس قرار بگیرند، هرچند هیات رییسه مجلس برخلاف قانون و آئین نامه داخلی مجلس از وزراء در حال استیضاح صیانت می کند و اجازه اعلام وصول نمی دهد.

محمودزاده عنوان کرد: در رابطه با وعده شفافیت در انتصاب باید بگویم در معرفی کابینه از همین تریبون عرض کردم تیم اقتصادی دولت توان مدیریت بحران اقتصادی کشور را ندارد، معلمان و کارمندان با ۳۰ سال خدمت صادقانه دیگر توانی برای کار کردن ندارند به دلیل حقوق کم و درآمد کم و درآمد اندک بازنشستگی و بیماری مجبور هستند در شرکت ها و مدارس خصوصی یا مغازه های مردم کار کنند. آیا این عدالت است و این است حفظ شان و جایگاه معلم و بازنشستگان؟

وی افزود: متاسفانه دولت در انتخاب مسئولان دایره خودی و غیر خودی را آنچنان تنگ نموده است که جایی برای جمعیت میلیونی کردها، اهل سنت و زنان در مسئولیت کلان کشوری نمانده است. انتصابات فامیلی و سپردن مسئولیت ها به نزدیکان، اقوام، خویشان، همقطاران و فعالان ستادهای انتخاباتی به یک روال طبیعی و عادی در دولت تبدیل شده است.

محمودزاده بیان کرد: جناب آقای رییس جمهور در حوزه روابط بین الملل ضرورت دارد که حقوق مردم ایران را رعایت کنید و اجازه ندهید سران هیچ کشوری از دایره ادب و حرمت نسبت به ملت سرافراز و متمدن ایران خارج شوند.

کردها ضامن امنیت مرزها هستند
وی در رابطه با اشتغال جوانان مناطق مرزی افزود: چرا و تا کی جوانان نجیب و تحصیلکرده کرد و بلوچ کولبری و سوخت بری کنند؟ چرا علی رغم وجود پتانسیل های مثبت تجارت مرزی، کولبران هر روز کشته و زخمی شوند؟ همچنان که اخیرا ۳ نفر از کولبران کرد ارومیه ای در کولاک و برف گرفتار شده و هنوز اثری از آنها نیست. دیگر ظرفیتی برای تحمل نمانده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: جناب آقای رییس جمهور کردها در طول تاریخ تمام مرگ ها را تجربه کرده اند، مردن با گلوله و اعدام، مردن بر اثر سر بریدن و بمب های شیمیایی داعشی ها، مردن و زنده به گور شدن توسط منافقین و صدام، مردن از سرما و گرسنگی و همین شهامت کردها در طول تاریخ حافظ مرزها و هجوم بیگانگان بوده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کردها هیچ وقت از ترس نمرده اند همچنان که شاعر کرد استاد قانع در رابطه با اهمیت بیگانه‌ستیزی کردها شعر سروده است.

کد خبر: ۱۴۰٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha