۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰
پشت معاملات عجیب کیسون چه خبر است؟
ارزش دارایی کیسون چند برابر ارزش سهامش

پشت معاملات عجیب کیسون چه خبر است؟

نماد کیسون با پی بر ایی ۴ بیش از ۸۰ درصد قیمتش از اوج قیمت را اصلاح کرده، همچنان در صف فروش است در حالی که دهها قرارداد عملیاتی دارد و مدیرعامل آنهم خبر ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی را داده است.

بازار؛ گروه بورس: نماد کیسون با پی بر ایی ۴ بیش از ۸۰ درصد قیمتش از اوج قیمت را اصلاح کرده، همچنان در صف فروش است در حالی که دهها قرارداد عملیاتی دارد و مدیرعامل آنهم خبر ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی را داده است. سهامداران خرد این نماد معتقدند این معاملات منفی نشان پشت پرده های سرمایه گذاری این نماد دارد.

در واقع شرکت کیسیون تمام سرمایه سهامداران خرد را برای اجرای پروژه های عمرانی بکار گرفته است و در شرایط کنونی اعتباری برای حمایت از سهام ندارد، در حالی که ارزش دارایی های این شرکت با نرخ مسکن روز چند برابر بالاتر از ارزش کنونی سهام آن است و همین مساله اعتراض سهامداران خرد این شرکت را به همراه داشته و گروهی از آنها شکایتی علیه این شرکت تنظیم کرده و در حال طی کردن فرایند قانونی است.

پیش از این رئیس قوه قضائیه اعلام کرده معاملات سازمان بورس را رصد کرده و در صورتی که نشانه های از سواستفاده معامله گران وجود داشته باشد با آنها برخورد خواهد کرد. وضعیت معاملات نماد سهام کیسون هم از نگاه سهامداران دارای معاملاتی عجیب و غیرقابل اتکائی است در شرایطی که این شرکت قرار است از بازار پایه خارج و وارد بازار فرابورس شود.

در ماه های اخیر بازار مسکن در رکود به سر برده و بسیاری از سهامداران عمده و حقوقی ها آن را بهانه کرده اند تا ارزش سهام شرکت خود را پایین بیاورند و از این طریق سهام خرد را از دست سهامداران خارج کنند.

کد خبر: ۱۴۰٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha