۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
کرونا ۴۸میلیارد تومان به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

کرونا ۴۸میلیارد تومان به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد

یاسوج - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شیوع کرونا در استان خسارتی ۴۸ میلیارد و ۲۳۹ میلیون تومانی به بخش کشاورزی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، الیاس تاج الدینی دوشنبه شب در نشست بررسی خسارت‌های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد که در استانداری برگزار شد، افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی، دامداری، پرورش ماهی و پرورش مرغ و دیگر بخشها دچار خسارت شدند.

وی کاهش تقاضا و فروش در برخی بخشها، همچون محصولات گلخانه ای و دامها و کاهش تقاضا برای گل رز و کاهش فروش در گلخانه های گل رز را از جمله خساراتی دانست که به بخشهای مختلف وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن به گلخانه های استان خسارتی ۲۸ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومانی وارد کرده است.

وی افزود: در بخش دام نیز میزان خسارتها سه میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان، در حوزه پرورش ماهی ۱۱ میلیارد تومان و در بحث پرورش مرغ گوشتی نیز خسارتها پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

تاج الدینی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا محدودیت‌هایی در بخش کشاورزی مانند تردد کشاورزان، حمل و نقل محصولات، جابجایی کلنی های زنبورعسل، فروشگاههای عرضه کود وسموم، افزایش هزینه های تولید و مسائل اساسی در کاشت داشت و برداشت به ویژه در مناطق گرمسیری ایجاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین با توجه به زمان کاشت درختان که در اسفند ماه سال گذشته بود، برای تردد  کشاورزان و به کارگیری کارگر برای کاشت نهال موانعی ایجاد شد که همین امر مشکلاتی را نیز در این حوزه ایجاد کرد.

تاج الدینی تصریح کرد: با توجه برنامه ریزی انجام شده، در راستای جبران خسارتها، پرداخت تسهیلات با افزایش دوره بازپرداخت، بخشودگی سود کارمزد، استمهال قبض آب، برق و گاز و خرید محصولات تولیدی این واحدها در دستور کار دولت قرار دارد.

کد خبر: ۱۴٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha