۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
ذخیره آبی سد طالقان ۲۹ درصد کاهش یافته است/ مشکل جدی کم آبی در قزوین
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

ذخیره آبی سد طالقان ۲۹ درصد کاهش یافته است/ مشکل جدی کم آبی در قزوین

قزوین- ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: کاهش ۲۱ درصدی بارش در قزوین به نسبت سال گذشته ذخیره آبی سدهای استان را تا حد قابل توجهی پایین آورده است.

یدالله ملکی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال آبی گذشته در قزوین نزدیک به ۲۰۲ میلیمتر بارندگی را تجربه کردیم که این رقم در سال آبی جدید با کاهش ۲۱ درصدی به ۱۵۸ میلیمتر رسیده است.

وی افزود: همچنین میزان بارندگی سال آبی جاری قزوین به تناسب میانگین بارش بلند مدت استانی نزدیک به ۱۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به کاهش بارندگی در شهرستانهای قزوین آوج را کم بارش ترین شهرستان قزوین در سال جاری دانست و گفت: شهرستان آوج در سال آبی جاری نزدیک به ۳۲ درصد کاهش بارندگی داشت، همچنین تاکستان در سال آبی جاری نزدیک به ۱۷ درصد کاهش بارندگی داشته است که کشاورزی و باغداری را در این منطقه تحت تاثیر قرار داده است.

ملکی عنوان کرد: در نهایت نتیجه همه این کاهش بارندگی ها کم شدن جدی ذخایر سدهای استان است به طور مثال ذخیره آب سد طالقان بیش از ۲۹ درصد معادل ۷۸ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

وی گفت: سال کشاورزی جدید برای استان قزوین با توجه به لزوم مدیریت منابع آبی سال حساسی محسوب میشودچرا که قطعا تزریق آب به کانالهای آبیاری دشت قزوین با کاهش مواجه خواهد بود و از این رو نیاز است تا کشاورزان با تغییر الگوی کشت و توجه به کشت بیشتر محصولات کم آب بر و استراتژیک از کم آبی و خشکسالی در قزوین جلوگیری کنند

کد خبر: ۱۴۰٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha