۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
احتمال سقوط بیت کوین به زیر ۳۵ هزار دلار| فعلا از خرید اجتناب کنید
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال سقوط بیت کوین به زیر ۳۵ هزار دلار| فعلا از خرید اجتناب کنید

با از دست رفتن قدرت بیت کوین برای عبور از مقاومت ۴۵ هزار دلار، اکنون احتمال سقوط این ارز به ناحیه زیر ۳۵ هزار دلار بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

به گزارش بازار، قیمت بیت کوین در حال حاضر، بین دو سطح مهم و بدون هیچ نشانه ای از سوگیری جهت دار گیر کرده است. به نظر می‌رسد ناحیه پشتیبانی فوری که از اصلاح شدید جلوگیری می‌کرد، با هر آزمایش مجدد و ناموفق قیمت ضعیف‌تر می‌شود، و این نشان می‌دهد که پیشرفت به سمت نزول محتمل است.

قیمت بیت کوین و شانس کاپیتولاسیون
قیمت بیت کوین بین ۴۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار در حال تثبیت است و این بازه قیمتی است که طی دو ماه گذشته شکل گرفته است. سقوط در اواخر ژانویه با فشار خرید به همان اندازه قوی مواجه شد که نهایتا منجر به بسته شدن قیمت در ناحیه بالای سطح حمایت ۳۴۷۵۲ دلاری شد.

این سطح در جلوگیری از اصلاح شدید به سمت نزولی بسیار مهم بوده است. در بازگشت از این اصلاح، بیت کوین یک منطقه تقاضا ایجاد کرد که از ۳۶۳۹۸ دلار تا ۳۸۸۹۵ دلار متغیر بود. در ادامه نیز بیت کوین چندین تلاش برای عبور از مقاومت ۴۰ هزار دلاری خود انجام داد که با این حال، چندان موفق نبوده و با برخورد با مقاومت ۴۵ هزار دلار اصلاح شدید انجام شد.

احتمال سقوط بیت کوین به زیر ۳۵ هزار دلار| فعلا از خرید اجتناب کنید


با این حال، از آنجایی که قیمت بیت کوین برای سومین بار این حمایت را هدف قرار گرفته به نظر می رسد جذابیت و قدرت حمایت مذکور در حال کاهش است. بنابراین، آزمایش مجدد فعلی می تواند آن را شکسته و راه را به سطح حمایت ۳۴۷۵۲ دلار باز کند.

بسته شدن روزانه در زیر این پایه کلیدی در ایجاد سقوط به سد روانی ۳۰۰۰۰ دلاری خواهد بود. اگر چنین سناریویی اتفاق بیفتد، بیت کوین احتمالاً پایین تر خواهد رفت و نقدینگی توقف فروش را در زیر سطح پشتیبانی ۲۹۱۰۰ دلاری که در جولای ۲۰۲۱ به عنوان سکوی پرتاب مجدد عمل کرد، جمع آوری می کند.

از دیدگاه محافظه‌کارانه، سقوط به ۲۹۱۰۰ دلار می‌تواند به عنوان یک حرکت تسلیم‌کننده عمل کند. در یک مورد وخیم، شکست سطح فوق الذکر بیت کوین را به ۲۳۰۰۰ دلار خواهد رساند که می تواند دومین پایین بالقوه حمایت باشد.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha