۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴
برندسازی برای استارت‌آپ‌ها از همان روز اول حیاتی است| ایجاد ارزش با برندینگ
گفتگوی بازار با موسس آژانس برندینگ هلند؛

برندسازی برای استارت‌آپ‌ها از همان روز اول حیاتی است| ایجاد ارزش با برندینگ

«تن ردنبرگ» کارشناس برندینگ معتقد است سرمایه گذاری تنها راه ایجاد ارزش است و می‌توان در هر بخش از زنجیره برای دستیابی به مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کرد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: برندینگ و برندسازی برای کسب وکار از مواردی است که اگر به شکل مناسب سرمایه گذاری شود می تواند در بهبود و رونق آن کسب وکار نقش مهم داشته باشد. به طوریکه به گفته تن ردنبرگ متخصص برندینگ، هدف هر شرکتی باید ساختن یک برند عالی باشد که نتایجی نیز به دنبال خواهد داشت. از طرفی سرمایه گذاری تنها راه ایجاد ارزش است و می‌توان در هر بخش از زنجیره برای دستیابی به مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کرد.

در همین راستا خبرگزاری بازار گفتگویی با تن ردنبرگ انجام داده که در ادامه آمده است.

تن ردنبرگ، مدیر استراتژی و موسس آژانس برندینگ هلند و روتردام ClubgeistBVH است. او یک متخصص مشهور در برندسازی کارفرمایی و شرکتی است و بیش از ۲۵ سال تجربه در حوزه برندینگ را دارد. او بنیانگذار و مدیر برندینگ کارفرمای گروه ۴۵۰۰۰ عضوی لینکدین است. یکی از نویسندگان "Brandculture" و رئیس( Recruiters United (۲۰۰۸-۲۰۱۴و سخنران و مدرس در مورد مسائل برند است.

*تاثیر برندسازی در توسعه کسب و کارها به ویژه استارتاپ ها چیست؟
هدف هر شرکتی باید ساختن یک برند عالی باشد که نتایجی نیز به دنبال خواهد داشت. برندسازی برای من یک مفهوم کل نگر است. برند مکانی در قلب و ذهن مخاطبان شماست: مشتریان، کارمندان، سرمایه گذاران، سایر ذینفعان. برندسازی ادغام همه فعالیت ها برای برنده شدن و کسب درآمد است.

برخلاف اکثر ایده‌ها در مورد برندسازی، برای من فقط ارتباط با برند نیست. نام تجاری ساختن یک داستان عالی است، مطمئن شوید که به خوبی گفته می شود. تفکر در قالب برندسازی، تمام فعالیت های شرکت را همسو می کند.

این برند برای هدایت آینده سازمان است. برای استارت‌آپ‌ها، برندسازی از همان روز اول حیاتی است تا از همان روز اول یک اصل راهنما داشته باشد: همسو کردن فعالیت‌ها، کمک به انتخاب و تمرکز بر روحیه‌های کارآفرینی که اغلب الهام گرفته شده است.

بنابراین برای استارت‌آپ‌ها، فکر کردن به برندسازی، فکر کردن به کل مفهوم است. با این سوال شروع می شود که می خواهید چه کسی باشید. تعریف هویت خود با هدف (چرا)، ارزش های اصلی (چگونه)، شایستگی ها و جاه طلبی های اصلی (چه چیزی). این «هویت برند» در قلب هر کاری که انجام می‌دهید، است.

زمانی که سرگئی برین و لری پیج اولین دفترچه سرمایه گذاری خود را نوشتند، آن را در صفحه اول گوگل قرار دادند به طوریکه هسته اصلی آنچه آنها پای آن ایستاده بودند و اقدامات آنها را مشخص می کرد.

از طرفی مواردی در هویت برند تجاری برای راه اندازی کسب و کار (استارتاپ) وجود دارد که باید با برند هماهنگ شود. اول و مهمتر از همه در مورد رهبری است. رهبران بدانند سازمان از چه چیزی دفاع می کند، و مدیریت کنند. دوم همراستایی با منابع انسانی است.

به نظر من این نام تجاری در ورودی پرسنل ساخته شده است. مردم اغلب مهم‌ترین تجربه برند را ارائه می‌کنند، بنابراین استخدام، انتخاب، معرفی، آموزش، ارزیابی عملکرد و پاداش باید در راستای ارزش‌های برند باشد.

به این ترتیب، منابع انسانی می تواند عامل مردم در فرهنگ برند را در تمام فعالیت های آن مدیریت کند. ستون سوم البته حول محور محصولات و خدماتی است که ارائه داده میشود.

آنها به چه طریق تجربه ای متمایز را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند؟ چهارمین حوزه بزرگ برندسازی طراحی تمام عملیات خواهد بود. از روشی که دفاتر برند را بیان می کنند، تا امکانات برای کارکنان، ساختار سازمانی، فناوری اطلاعات و غیره: همه باید این احساس ضروری را از برند ارائه دهند. هرچه برند در هر ویژگی، فرآیند و امکانات بیشتر بیان شود، در تجارب روزانه زنده تر است.

در نتیجه، رهبری، منابع انسانی، محصولات و عملیات با هم داستان بزرگی را در مورد شرکت بیان می کنند. این در حال ساختن یک تجربه واقعی است. و در نهایت، با ارتباطات، باید مطمئن شوید که تمام این ویژگی ها و داستان های برند را تا حد امکان الهام بخش، متمایز و فریبنده بیان می کنید.

یک داستان عالی، باید خوب تعریف شود. جایی که وب‌سایت شرکتی «مادر همه ارتباطات» است، جایی که پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی «مالکیت» شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. برند رو به جلو، یا «پرداخت» در تبلیغات یا «درآمد» با گفتن چنین داستان‌های عالی، که همه می‌خواهند به اشتراک بگذارند و پیام را به جلو ببرند.

*چگونه برندینگ دیجیتال و فناوری ها در این زمینه برای تسهیل و افزایش کارایی به کار گرفته میشوند؟
مانند همه روش‌های کار، دیجیتال نیز صنعت ارتباطات امروزی را تعریف می‌کند. در حوزه رسانه، راه رسیدن به مخاطب، همه دنیا دیجیتالی است. برندسازی دیجیتال و انواع ابزارها همواره در حال توسعه هستند تا علاقه‌مندی‌ها را به خود جلب کنند و یک صنعت دیجیتال کاملاً جدید تکامل یافته است.

در دنیای رسانه، جایی که هزاران پلتفرم برای جلب توجه مصرف کنندگان می جنگند و در زمینه بازاریابی دیجیتال، تنها شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیک دیجیتال می‌توانند شایستگی‌های خود را ایجاد کنند، اما سایر شرکت‌ها آژانس‌های بازاریابی دیجیتال را برای مدیریت هزینه‌های رسانه‌ای مؤثر و دستیابی به مخاطبان استخدام می‌کنند.

* آیا سرمایه گذاری در این زمینه می تواند ارزش آفرینی کند؟ لطفا در مورد آن بیشتر توضیح دهید.
سرمایه گذاری تنها راه ایجاد ارزش است. اما بسته به داستان برند، جاه‌طلبی‌های برند و نقاط قوت پیشنهادی اولیه برند، می‌توان در هر بخش از زنجیره برای دستیابی به مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کرد. سرمایه گذاری بر روی یک تجربه مصرف کننده واقعا متمایز است.

سرمایه گذاری روی کیفیت ارتباطات (مفاهیم قوی، تصاویر زیبا، زبان زیبا) می تواند تاثیرات ارتباطات را تقویت کند و در نهایت، سرمایه گذاری در حضور رسانه ها نیز باید انجام شود. هرچه شرکت، محصولات و افراد واقعاً بهتر باشند، کمتر نیاز به سرمایه گذاری در تبلیغات خالص دارند.

آنها تجارب بسیار خوبی برای مشتری ایجاد می کنند که مردم دوست دارند به اشتراک بگذارند. برای من این تنها سرمایه گذاری بلندمدت برندسازی است: ایجاد فرهنگ برند متمایز و جشن گرفتن آن در هر روز. این بهترین راه است تا مردم در مورد شما صحبت کنند و برند را با عشق در قلب و ذهن خود بپذیرند.

کد خبر: ۱۴۰٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha