۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
مسائل باقی مانده در وین، پرچالش است
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا:

مسائل باقی مانده در وین، پرچالش است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به زیاده خواهی‌های طرف آمریکایی در مذاکران وین گفت: مسائل اختلافی در وین کم، اما پیچیده و پرچالش هستند.

به گزارش بازار، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت: راب مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و گروه او امروز برای رایزنی به واشنگتن بازگشته اند. همانطور که قبلا گفته ایم این گفتگوها، مذاکراتی پیچیده است. همچنان سرگرم کار درباره برخی از مسائل هستیم. تعداد این مسائل بسیار کم است، اما به هرحال مسئله است و همین مسائل به شدت دشوار هستند.

پرایس گفت : وقتی در این مرحله از مذاکرات قرار داشته باشیم یعنی مذاکراتی که یازده ماه طول کشیده و از آوریل سال گذشته شروع شده است، به تدریج به شمار بسیار کوچکی از سخت‌ترین مسائل می‌رسیم. این مسائل، سخت‌ترین مسائل هستند، زیرا پیچیده هستند.

وی افزود: این مسائل، پرچالش هستند اما به هرحال، ما همچنان معتقدیم که به مرحله نیل به توافق بالقوه نزدیک شده ایم و الان زمانی است که همه طرف‌ها باید جدیت خود را در نیتشان نشان دهند. ما می‌توانیم و باید هم به تفاهم متقابل برسیم و به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردیم اما زمان بسیار اندکی برای انجام دادن این کار باقی مانده است.

پرایس ادامه داد : از زبان جوزپ بورل شنیدیم که ما به این مرحله نزدیک شده ایم. البته حالا عوامل خارجی نیز در این مذاکرات مداخله گر شده است. هیات‌های مذاکره کننده به کشورهای خودشان بازگشته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون اشاره به زیاده خواهی طرف آمریکایی مدعی شد باید تهران و مسکو، تصمیماتی اتخاذ کنندو اگر عزم سیاسی وجود داشته باشد و اگر جدیت در اهداف وجود داشته باشد، همچنان با اطمینان خاطر می‌توانیم بگوییم که می‌توانیم به صورت متقابل و در بازه زمانی نسبتاً کوتاهی بازگردیم.

کد خبر: ۱۴۰٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha