۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
هدایت تسهیلات بانک کشاورزی باید به سمت تولید محصولات غذایی و دامی باشد
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

هدایت تسهیلات بانک کشاورزی باید به سمت تولید محصولات غذایی و دامی باشد

حسینی، معاون بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران و کارکنان بانک کشاورزی، از اقدامات صورت گرفته توسط کارکنان این بانک تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش بازار به نقل از بانک کشاورزی سید عباس حسینی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست بررسی عملکرد این بانک در سال ۱۴۰۰، به اجرای فرمان پنجگانه رئیس جمهور در جلسه با مدیران عامل بانکها اشاره و بر اجرای دقیق بندهای آن در نظام بانکی کشور تاکید کرد.

وی تدوین برنامه عملیاتی و چشم انداز منطبق با سیاست های کلان کشور را برای سال ۱۴۰۱، یکی از ضرورت‌های پیش رو دانست و بر ضرورت شفافیت و رعایت بیش از پیش انضباط مالی تاکید کرد.

حسینی با اشاره به ضرورت سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن گفت: در اجرای این طرح و طی بهمن و اسفند سال جاری، ازسوی شبکه بانکی کشور مبلغ ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۷ هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد امنیت غذایی مردم، به نقش بانک کشاورزی در تأمین نظرات ایشان اشاره و خاطرنشان کرد: هدایت تسهیلات به سمت تولید محصولات کشاورزی و دامی مرتبط با امنیت غذایی می تواند زمینه استقلال و خودکفایی کشور را در تأمین اقلام اساسی غذایی کشور فراهم آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با تاکید بر توسعه بانکداری دیجیتال و استفاده از فناوری در ارائه خدمات بانکی به مردم خاطرنشان کرد: تعادل بین برنامه توسعه دیجیتال و شعب در بانک ها امری ضروری است و انتظار می رود با توسعه و گسترش زیرساخت‌های الکترونیکی این برنامه ها محقق شود.

حسینی افزود:ارایه برات و سفته الکترونیکی در شبکه بانکی کشور به صورت پایلوت اجرایی شده است و انتظار می رود زیرساخت های لازم برای اجرای این خدمت در بانک کشاورزی نیز ایجاد شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به محدودیت منابع مالی و انتظارات جامعه از شبکه بانکی کشور در شرایط کنونی، بر رعایت انضباط مالی، کاهش مطالبات معوق، شفافیت مالی، اجرای قوانین و مقررات مصوبات شورای پول و اعتبار تاکید کرد.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha