۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و تولید
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون اعلام کرد

تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و تولید

چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین سند ملی ارتقای سلامت روان در جامعه کار و تولید و راه‌اندازی ٨٣ خانه بهداشت کارگری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت مردم اظهار داشت: در حوزه اجتماعی دغدغه سلامت جامعه کار و تولید را داریم و اقداماتی مانند سند ملی ارتقای سلامت روان تدوین و رونمایی شد.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت مردم در سه حوزه فعالیت می کند، گفت: این وزارت در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه های مختلفی دارد.

وی بیان کرد: اکنون ۳هزار و ٧٧٧ خانه بهداشت کارگری داریم که یک میلیون نفر را پوشش می دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۲۸۸ مجموعه ورزشی ویژه کارگران گفت: این مجموعه ها نیاز به ارتقای کیفی و کمی دارند.

وی افزود: مسابقات و رویدادهای ملی در حوزه ورزش کارگری به صورت مستمر توسط فدراسیون ورزشی کارگری برگزار می شود؛ همچنین ٣٧ رویداد ملی در ٢٧ رشته ورزشی برای جامعه کارگری برگزار شده است.

چکشیان با اشاره به برنامه ها در حوزه فرهنگی گفت: نخستین جشنواره تجربه های ماندگار؛ نخستین جشنواره ملی تاریخ شفاهی بازنشستگان شروع شده است؛ زیرا استفاده از تجربیات و دستاوردهای زندگی فردی و شغلی بازنشستگان عزیز، برای جوانان گام دوم انقلاب ضروری است.

همچنین در راستای ارتقای فرهنگ کار(کارآفرینی، مهارت آموزی، تعاون و...) عموم افراد جامعه، دبیرخانه ستاد نهضت ملی ارتقای فرهنگ کار با رویکرد ایرانی-اسلامی در وزارت مردم تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار ارائه پیشنهادات و ایده های خلاقانه برای تحول در حوزه ورزش کارگری شد.

وی با اشاره به اینکه به سمت توسعه ورزش همگانی حرکت می کنیم، گفت: زمانی این ورزش شکل می گیرد که مردم در آن به معنای واقعی کلمه نقش آفرینی کنند.

چکشیان از ارائه مدل ورزش کارگری بانوان خبر داد و گفت: از این جهت که بانوان کارگر نقش‌آفرین در دو حوزه خانواده و تولید هستند، ورزش بانوان کارگر مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است و در همین راستا، پنجمین المپیاد ورزشی بانوان کارگر نیز برگزار شد.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha