۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
تولید روزانه بیش از ۷۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط شرکت‌های فناور در قم
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم خبر داد؛

تولید روزانه بیش از ۷۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده توسط شرکت‌های فناور در قم

قم- مدیرکل دفتر سیاست گذاری امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکت‌های فناور عضو پارک علم و فناوری استان قم با تولید روزانه بیش از ۷۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و ۵۰ هزار ماسک نقش مهمی را در مقابله با ویروس کرونا ایفا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی کشمیری بعد از ظهر دوشنبه در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با موضوع بررسی اقدامات و دستاوردها در مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار شد، گفت: انعطاف پذیری و خلاقیت شرکت‌های دانش بنیان سبب شده است که آنها دچار چالش‌های ناشی از کرونا نشوند و حتی در رفع گرفتارهای مردم فعال باشند.

تشریح خدمات فناوران در حفظ فاصله گذاری اجتماعی

وی با بر شمردن خدمات و دستاوردهای شرکت‌های فناوردر بحران ناشی از کرونا گفت: مردم و مسئولان انتظار دارند تا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا فناوران اهتمام خود را بر روی تولید و تأمین خدمات، محصولات و تجهیزات اساسی مورد نیاز جامعه متمرکز کنند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پیشتازی و خدمات چشمگیر شرکت‌های فناور در ارائه خدمات آنلاین خبر داد و افزود: بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور اقدام به طراحی، تولید و تأمین محصولات و تجهیزات بهداشتی، دارویی و ارائه خدمات آنلاین به‌منظور حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی کردند که در نوع خود کم‌نظیر و ستودنی است.

وی گفت: بنابر آمار احصا شده، شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری روزانه بیش از یک و نیم میلیون لیتر مواد ضد عفونی‌کننده تولید می‌کنند که در این میان استان قم با تولید بیش از ۷۰ هزار لیتر در روز پس از استان‌های قزوین و گلستان در رتبه سوم قرار دارد.

فناوران قم روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید می‌کنند

کشمیری همچنین به تولید بیش از یک میلیون ماسک در روز توسط واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: فناوران استان قم روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند که این استان را در این زمینه در رتبه پنجم کشور قرار داده است.

گفتنی است، در این جلسه سید حسین اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم ضمن معرفی واحدهای فناور فعال در موضوع مقابله با کرونا، حمایت‌ها و اقدامات این پارک درخصوص کاهش آسیب‌های وارده به کسب و کارهای فناورانه هسته‌ها و واحدهای فناور تحت پوشش خود را تشریح کرد.

کد خبر: ۱۴٬۰۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha