۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی
مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی خبر داد:

تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی

بوشهر- چابوک مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز و ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی خبر داد.

هادی چابوک در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پالایشگاه هشتم پارس جنوبی از مجموعه‌های مهم حوزه پارس است که از سال ۱۳۹۵ شاهد تولید و فرآورش و صادرات گاز از این پالایشگاه به شبکه سراسری هستیم.

وی افزود: پالایشگاه هشتم که فازهای ۲۰ و ۲۱ را شامل می‌شود دارای ۲ سکوی دریایی هرکدام به ظرفیت یک‌میلیارد فوت مکعب گاز است، ضمن اینکه ۲۲ حلقه چاه تولیدی و ۲ خط لوله زیردریایی ۳۲ اینچ جمعا" به طول ۲۱۰ کیلومتر نیز از تاسیسات مهم پالایشگاه به شمار می‌رود.

مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی خاطر نشان کرد: پالایشگاه خشکی نیز به ظرفیت ۲۰۰۰ میلیون فوت مکعب در روز از دیگر تاسیسات مهم است.

چابوک تصریح کرد: در این پالایشگاه برای هر فاز دو ردیف گازی در نظر گرفته شده که هر ردیف گازی شامل یک واحد شیرین سازی، یک واحد نم‌زدایی، یک واحد بازیافت اتان و یک واحد بازیافت گوگرد است.

وی یادآور شد: برای هر فاز، یک واحد تصفیه اتان، یک واحد تفکیک مایعات گازی، یک واحد شیرین سازی پروپان و بوتان و یک واحد تثبیت میعانات گازی در نظر گرفته شده است.

مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی از تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی خبر داد و افزود: این میزان گاز شیرین پس از فرآورش به شبکه سراسری ارسال می‌شود.

چابوک اضافه کرد: تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و تولید سالانه یک‌میلیون تن اتان و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد نیز از دیگر تولیدات این پالایشگاه است.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha