۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
اضافه‌شدن هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در سال آینده به سیستم توزیع برق کشور
مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو عنوان کرد

اضافه‌شدن هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در سال آینده به سیستم توزیع برق کشور

کاظمی، مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو گفت: در سال آینده هزار و ۵۰۰ مگاوات برق وارد مدارد می‌شود که از این میزان ۵۰۰ مگاوات آن تا تابستان به سیستم برق کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر کاظمی مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیروبا اشاره به خاموشی‌های گسترده در تابستان قبل گفت: در آن ایام در حدود ۱۵ هزار مگاوات برق نسبت به نیاز جامعه و مصرف آن کمبود داشتیم. در راستای جلوگیری از قطعی مجدد برق، تفاهم‌نامه و قراردادی با بخش صنعت امضا و ۱۰ هزار مگاوات در سال برای حوزه صنعت هدف‌گذاری شد تا مشکلی در این بخش نداشته باشیم.

وی از انعقاد قرارداد برای راه‌اندازی ۱۰ هزار مگاوات انرژی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت و بیان کرد: همچنین ۱۰ هزار مگاوات نیز وزارت نیرو در نیروگاه‌های تحت پوشش خود جهت افزایش راندمان پیگیری می‌کند.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه در کشور دارای انرژی‌های بسیار مناسبی از نظر آفتاب و باد هستیم و ظرفیت خوبی داریم، در این حوزه هدف‌گذاری شده است. بعد از فراخوان وزارت نیرو در این زمینه، به‌اندازه ۹۰ هزار مگاوات سرمایه‌گذاران ابراز علاقه کرده‌اند و تاکنون ۴۷ هزار مگاوات توافق‌نامه امضا شده است و امیدوار هستیم بین ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات به قرارداد نهایی منجر شود.

وی به مصوبه شورای اقتصاد جهت ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر در هفته گذشته اشاره و عنوان کرد: هفت هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و سه هزار مگاوات نیروگاه بادی، در دستور کار شورای اقتصاد قرار گرفته است. در گام نخست، مجوز چهارهزار مگاوات نیروگاه خورشیدی برای سال آینده توسط شورای اقتصاد مصوب کرد که از این طریق بخشی از سرمایه موردنیاز تأمین می‌شود.

کاظمی بیان کرد: از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شوند و در حقیقت در سال ۱۴۰۱ در حدود هزار و ۵۰۰ مگاوات وارد مدار خواهیم کرد. از این میزان حدود ۵۰۰ مگاوات تا تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود. از سال بعد نیز به‌مرور باقی پروژه‌ها وارد مدار خواهند شد. تقریباً ۵۵۰ سامانه خورشیدی با اولویت مناطق کم‌برخوردار و خانواده‌های تحت پوشش در حال احداث هستیم که بخشی از آن در اختیار خانواده‌های عشایر قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha