۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
رشد ۵ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان شمالی
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی خبر داد؛

رشد ۵ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان شمالی

بجنورد- گرمه ای، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از رشد بیش از پنج برابری شمار شرکت‌های دانش‌بنیان این استان در سه سال اخیر خبر داد.

مهران گرمه‌ای در گفتگو با بازار با اشاره به رشد پنج برابری شرکت‌های دانش‌بنیان استان گفت: اگرچه اکوسیستم فناوری و نوآوری این استان جوان است اما تنها در سه سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان از شش مورد به ۳۱ شرکت رسیده است.

وی بیان داشت: درزمینهٔ صنایع خلاق با دارا بودن ۲۳ واحد فعال، در حال رقابت با استان‌های بزرگ و باسابقه در این عرصه هستیم و امروز محموله‌های صادراتی برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان ما در حال صدور به کشورهای اروپایی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی پدر ادامه به گسترش فضای فیزیکی و توسعه زیرساخت‌های آن در مرکز استان و شهرستان‌ها، به حمایت‌های ارائه‌شده به این شرکت‌ها و واحدها از طریق تسهیلات صندوق‌های پژوهش و نوآوری و کارآفرینی امید هم اشاره کرد و اظهار داشت:از مسئولان کشوری و استانی خواستار توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و مراکز مرتبط هستیم.

گرمه‌ای در خصوص پیشینه همکاری‌ها با شهرداری مرکز استان به‌خصوص استقرار سرور سامانه‌های هوشمند و خدمات رسان شهرداری در پارک گفت: این تفاهم‌نامه به‌نظام مند شدن این همکاری‌ها و گسترش آن کمک می‌کند.

وی از همکاری فن بازار استان در بازار رسانی محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان استان قدردانی کرد.

کد خبر: ۱۴۰٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha