۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
دستور بایدن برای بررسی پتانسیل و خطرات رمزارزها| لزوم توسعه دلار دیجیتال
با فرمان رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت؛

دستور بایدن برای بررسی پتانسیل و خطرات رمزارزها| لزوم توسعه دلار دیجیتال

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه فرمان اجرایی را امضا کرد که به دولت فدرال دستور می دهد تا طرحی برای تنظیم ارزهای دیجیتال ارائه کند.

به گزارش بازار، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه فرمان اجرایی را امضا کرد که به دولت فدرال دستور می دهد تا طرحی برای تنظیم ارزهای دیجیتال ارائه کرده و پتانسیل آنها برای بی ثبات کردن پول و بازارهای سنتی را شناسایی کند.

این دستور که گفته می شود ماه ها بر روی زمینه های لازم جهت صدور آن کار شده، تلاش‌ها را میان نهادهای قانونگذار مالی آمریکا برای درک بهتر ریسک‌ها و فرصت‌های ارائه‌شده توسط دارایی‌های دیجیتال، به‌ویژه در زمینه‌های حمایت از مصرف‌کننده، امنیت ملی و تامین مالی غیرقانونی هماهنگ می‌کند.

به نوشته نیویورک تایمز، این اقدام، طبق یک فکت شیت در مورد دستور منتشر شده توسط دولت بایدن، پاسخی است به "رشد انفجاری" دارایی های دیجیتال، تعداد فزاینده کشورهایی که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود را در دست انتشار دارند و همچنین تمایل به حفظ رهبری تکنولوژیک آمریکا. این قانون همچنین نهادهای تنظیم کننده مقررات مالی آمریکا را ملزم خواهد کرد تا به کارهایی از جمله مطالعه و گزارش در مورد ایجاد دلار دیجیتال که سال گذشته به طور جدی آغاز شد ادامه دهند.

گفته می شود نتایج حاصل از این فرمان رئیس جمهور آمریکا می تواند به سامان دهی و توسعه صنعت دارایی های دیجیتال کمک کند. اما منتقدان بایدن می گویند که به رسمیت شناختن رمز ارزها فعالیت های غیرقانونی در حوزه مالی را ممکن ساخته و خطرات مالی بزرگی را هم برای مصرف کنندگان و هم برای اقتصاد ایجاد می کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: افزایش محبوبیت دارایی‌های دیجیتال فرصتی برای تقویت رهبری آمریکا در سیستم مالی جهانی و در مرزهای فناوری ایجاد می‌کند؛ اما همچنین پیامدهای مهمی برای حمایت از مصرف‌کننده، ثبات مالی، امنیت ملی و خطرات آب و هوایی دارد.

این دستور بایدن، یک سیاست ملی را برای دارایی های دیجیتال در شش حوزه تعیین می کند: حمایت از مصرف کننده و سرمایه گذار. ثبات مالی؛ تامین مالی غیرقانونی؛ رهبری ایالات متحده در سیستم مالی جهانی و رقابت اقتصادی؛ شمول مالی؛ و نوآوری مسئولانه.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha