۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
اجرای بیش از ۲ هزار طرح عمرانی در نواحی صنعتی کشور در سال جاری
معاون وزیر صمت خبر داد؛

اجرای بیش از ۲ هزار طرح عمرانی در نواحی صنعتی کشور در سال جاری

اصفهان - معاون وزیر صمت گفت: در سال جاری بیش از دو هزار طرح عمرانی در شهرک ها و ناحیه های صنعتی کشور اجرا شده است.

به گزارش بازار، علی رسولیان بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی و همچنین بانک ها واحدهای تولیدی و صنعتی راکد را به چرخه تولید بازگردانیم، اظهار داشت: امسال برای یک هزار و ۹۰۰ واحد موفق شدیم این مهم را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال آینده پیش بینی می کنیم که این مهم برای حداقل سه هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی انجام شود، ابراز داشت: سیاست وزارت صمت استفاده از تمام ظرفیت های موجود اقتصادی و صنعتی برای رونق تولید در کشور هستیم که امیدواریم برنامه های موجود برای سال آینده محقق شود.

تامین زمین دغدغه های سرمایه گذاران در سراسر کشور
معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران در سراسر کشور برای تامین زمین است، تصریح کرد: با الکترونیکی کردن واگذاری اراضی این مهم تسهیل می یابد البته که باید برای باز پس‌گیری اراضی راکد واگذار شده نیز باید اقدامات جدی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از یک هزار و ۹۰۰ هکتار از این اراضی که به صورت راکد بود باز پس گیری شد، تاکید کرد: با کمک دستگاه های نظارتی واگذاری این اراضی فسخ و سعی می کنیم پس از طی مراحل قانونی این اراضی را به متقاضیان واقعی واگذار کنیم.

رسولیان همچنین با اشاره به اینکه امسال بیش از دو هزار طرح عمرانی در شهرک ها و ناحیه های صنعتی سراسر کشور اجرا شد، تاکید کرد: برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در بخش اقتصاد مقاومتی و تولید اظهار داشت: اساس و پایه اقتصاد بر مبنای تولید است و رونق این بخش باعث استحکام پایه های اقتصادی در کشور می شود و از این رو لازم است که مدیران نیز در جهت رفع موانع تولید اقدامات لازم را انجام دهند.

سهم اندک شرکت های دانش بنیان از اقتصاد و صنعت کشور
معاون وزیر صمت با بیان اینکه سهم شرکت های دانش بنیان از اقتصاد و صنعت کشور باید بیش از وضعیت کنونی باشد، افزود: برای رونق کسب و کار این شرکت ها زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای تولیدی این شرکت ها بدون مزایده و با تخفیف به متقاضیان واگذار می شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha