۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
حمل‌ونقل درون‌شهری «ناوگان تکانی» کرد| میزبانی کریمانه شیوه پذیرایی از زائران در مشهد
بازار گزارش می‌دهد؛

حمل‌ونقل درون‌شهری «ناوگان تکانی» کرد| میزبانی کریمانه شیوه پذیرایی از زائران در مشهد

مشهد- ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری شهر مقدس به دلیل ارتباط مستقیم با زائران و گردشگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ تمهیدات خاصی برای استقبال از زائران اندیشیده شده است.

بازار، گروه استان‌ها: همه‌ساله با فرارسیدن ایام نوروز جمع کثیری از مجاوران و زائران حرم رضوی تلاش می‌کنند تا سال‌تحویل را در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) سپری کنندلذا هجوم شهروندان و مسافران با توجه به اینکه در این محدوده اجازه تردد خودروهای شخصی نیز سلب می‌شود لذا توان مضاعفی را بر دوش حمل‌ونقل عمومی این کلان‌شهر تحمیل می کند.

از طرفی با آغاز سال نو حجم سفرها و مسافران از راه رسیده در پایانه‌ها و هم‌چنین تفرجگاه‌های این شهر به‌طور فزاینده‌ای رشد پیدا می‌کند که سرویس‌دهی به این حجم زائر و رضایت خاطر زائران و توریست‌ها نیازمند تقویت و هم‌چنین برنامه‌ریزی در سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

در همین راستا برای بررسی وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در آستانه فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ با تنی چند از مسئولان این حوزه گفت‌وگو کردیم تا با آخرین اقدامات آن‌ها برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ آشنا شویم.

آماده‌باش تاکسیرانی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد در این رابطه بابیان اینکه این سازمان برای استقبال از زائران و مسافران نوروزی به حالت آماده‌باش درآمده است به بازار گفت: ازآنجاکه پایانه‌های مسافربری و خیابان‌های منتهی به حرم رضوی همواره از بیشترین نقاط دارای مسافر و متقاضی استفاده از تاکسی هستند لذا نسبت به تقویت ناوگان حمل‌ونقل در این نقاط اقدام شده است و حتی سرویس‌دهی به زائران به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که در صورت هرگونه افزایش تقاضا در یک نقطه از شهر از ظرفیت تاکسی‌های گردشی استفاده شود.

حمل‌ونقل درون‌شهری «ناوگان تکانی» کرد| میزبانی کریمانه شیوه پذیرایی از زائران در مشهد

احمد محبی با اشاره به فراگیری بیماری کرونا و لزوم رعایت شیوه‌های بهداشتی توسط تاکسی را نانان و هم‌چنین مسافران اذعان کرد:به‌منظور جلب رضایت و اطمینان خاطر زائران بیش از ۹۵ درصد رانندگان خودروی تاکسی در مشهد نسبت به تزریق ۲ دوز واکسن خود اقدام کردند و این موضوع با دقت رصد شده است.

وی بابیان اینکه در همین راستا توزیع بسته‌های دستمال‌کاغذی و محلول ضدعفونی‌کننده به تاکسیرانان ویژه ایام عید نوروز در دستور کار قرار دارد ادامه داد: هم‌چنین به رانندگان توصیه‌شده تا حد امکان از دریافت نقدی خودداری و مسافران را تشویق به پرداخت غیر نقدی کرایه کنند.

برخورد کریمانه
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد بابیان اینکه شعار«همه خادم‌الرضاییم» و«میزبانی کریمانه» در این ایام سرلوحه تمامی کارکنان این سازمان و مردم مشهد برای پذیرایی از زائران ثامن‌الحجج(ع) قرار دارد ادامه داد: علاوه بر تنظیف خودروها برای استقبال از زائران نسبت به زیباسازی و شاخص ایستگاه‌های تاکسی بارنگ‌های ترافیکی و هم‌چنین کیوسک‌های تاکسی نیز اقدام شده است.

محبی همچنین بابیان اینکه تمامی خودروهای تاکسی مشهد مجهز به تاکسی‌متر بوده و رانندگان حق دریافت کرایه اضافی را ندارند اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال مسافران و اطلاع‌رسانی به آن‌ها در خصوص میزان کرایه قبل از انجام سفر نسبت به نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های «رسید سفر» در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری و حتی کیوسک‌های اطراف حرم مطهر رضوی اقدام شده تا برای مسافران زمان تقریبی سفر و قیمت آن مشخص باشد.

افزایش خط‌های منتهی به حرم رضوی
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد نیز در این رابطه از افزایش توان ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری مشهد برای سرویس‌دهی به زائران به‌ویژه در خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی خبر داد.

علی‌اصغر نیشابوری در این رابطه گفت: برای ایام نوروز سال آینده ۱۷۸۰ اتوبوس و مینی‌بوس فعال شهر مشهد برای خدمت به زائران و هم چنین مجاوران آماده خدمت هستند.

حمل‌ونقل درون‌شهری «ناوگان تکانی» کرد| میزبانی کریمانه شیوه پذیرایی از زائران در مشهد

وی با بیان اینکه در نخستین دقایق و روز های آغازین سال نو مسیر های منتهی به حرم رضوی با ازدحام و تقاضای بیشتری برای استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی روبروست اظهار کرد: در همین راستا برنامه ریزی لازم برای تقویت ناوگان و هم چنین خدمت رسانی به شکل مناسب اقدام شده است.

وی نظافت ناوگان اتوبوس‌رانی، تقویت خطوط اتوبوس‌رانی در ساعات خاص به‌ویژه در خطوط محوری و تقویت خطوط پس از نمازهای روزانه حرم مطهر رضوی را ازجمله برنامه‌های جاری و با حسایت بیشتر در این ایام عنوان کرد.

نیشابوری با بیان اینکه در همین راستا نسبت به تقویت خط یک« بی. آر.تی» حدفاصل پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا طبرسی، تقویت خط آرامستان بهشت رضا (ع) و تقویت خطوط ۵۰ و ۱۲ در مسیر محوری حرم مطهر رضوی اقدام شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد با اعلام آماده باش کامل عوامل نظارتی و انتظاماتی در نخستین روز های سال جدید اضافه کرد: همچنین رسیدگی به وضعیت ظاهری و نظافت داخلی اتوبوس، شست‌وشوی پرده‌های اتوبوس‌ها و نوسازی و تعمیر شیشه‌های شکسته اتوبوس های درون شهری از جمله اقداماتی بوده که در دست انجام است.

نیشابوری با اشاره به این موضوع که عوامل نظارتی و انتظاماتی برای ارایه خدمات به  شکل مناسب به زائران و مجاوران بارگاه رضوی در آماده باش کامل قرار دارند ادامه داد: در همین راستا نسبت به برگزاری دوره ویژه آموزش راهبران اتوبوس‌رانی با محوریت تکریم زائران و مجاوران بارگاه رضوی به‌صورت مجازی اقدام شده تا شاهد ارایه خدمات مطلوب از طرف این سازمان به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی باشیم.

استقبال از زائران در ایستگاه های قطار شهری
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد از برگزاری برنامه‌های شاد در ایستگاه‌های قطار شهری برای زائران و مسافران نوروزی خبر داد.

حمل‌ونقل درون‌شهری «ناوگان تکانی» کرد| میزبانی کریمانه شیوه پذیرایی از زائران در مشهد

وحید مبین مقدم ضمن اشاره به اینکه بهار امسال با ایام نیمه شعبان همزمان شده است، افزود: در همین راستا برای ایجاد فضای شاد و بانشاط برپایی گذر هنر با اجرای ۷۰ سرود در ایستگاه‌های خط یک و دو قطار شهری پیش‌بینی‌شده است .

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین اجرای ۴۰ تئاتر در ایستگاه‌های خط یک و دو و اجرای سفره هفت‌سین در ایستگاه شریعتی و بسیج از دیگر ویژه‌برنامه‌های این شرکت در ایام نوروز است.

مبین مقدم به ارسال پیامک تبریک سال نو و تغییر زمان سرویس‌دهی در ایستگاه‌ها برای مسافران اشاره کرد و گفت: فضاسازی و نصب برنوشته‌های تبریک نیمه شعبان، سال نو و شعارسال در ایستگاه‌های خط یک و دو قطارشهری یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده شده برای استقبال از بهار ۱۴۰۱ است.

وی ادامه داد: پخش تیزرها و پیام‌های صوتی نوروزی و پیام‌های مناسبتی از مانیتورهای ایستگاه‌ها، نظافت ۲۷ کیلومتر تونل به همراه ناوگان، سازه‌ها و ۳۶ ایستگاه خط یک و دو قطار شهری نیز بخشی دیگر از اقدامات بهارانه شرکت بهره‌برداری قطار شهری است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد افزود: در کنار این فعالیت‌ها با توجه به افزایش تقاضای سفر در روز پایانی سال افزایش ساعت سرویس‌دهی خطوط قطارشهری و کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در شب سال تحویل نیز پیش‌بینی شده است که پس از قطعی شدن میزان افزایش در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مبین‌مقدم گفت: همچنین کاهش سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در خط یک قطار شهری برای روز اول فروردین ۱۴۰۱ در صورت سخنرانی مقام معظم رهبری نیز پیش‌بینی شده است.

کد خبر: ۱۳۹٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha