۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۹
مجلس آماده رفع چالش‌ها و مشکلات حمل و نقل دریایی است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مجلس آماده رفع چالش‌ها و مشکلات حمل و نقل دریایی است

­عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس در حوزه حمل و نقل دریایی برای حل چالش‌های این بخش و همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اقبال شاکری با تاکید بر اینکه باید اجازه کارآفرینی و نقش‌آفرینی به بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری بیش از پیش داده شود، گفت: بخش خصوصی باید در برنامه‌های طرح جامع حمل و نقل به خوبی دیده شود و در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کشور ظرفیت‌های بسیار مناسبی در بخش دریایی و بندری دارد پس ضروری است خدمات دریایی و بندری به خوبی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا شاهد بلوغ فعالان اقتصادی در حوزه دریایی و بندری باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنادر ایران می‌توانند مسیر بسیار مناسبی برای انتقال کالا به کشورهای همسایه باشند، گفت: باید سهم بسزای حمل و نقل دریایی در طرح جامع حمل و نقل به خوبی دیده شود چرا که حمل و نقل دریایی امکان انتقال کالا در حجم بسیار زیاد و با کمترین قیمت را دارد.

شاکری افزود: از دیگر مزایای حمل و نقل دریایی می‌توان به کاهش آلودگی و تبعات زیست محیطی، ایمنی بیشتر و... اشاره کرد و نسبت به سایر شقوق حمل و نقل به طور حتم بهترین روش برای انتقال کالا برای فعالان اقتصادی به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه طرح جامع حمل و نقل باید هرچه سریع‌تر به تصویب برسد، عنوان کرد: مجلس آمادگی کامل هر نوع همکاری و حمایت از سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی را دارد و امیدوار هستیم با تصویب هرچه سریع‌تر طرح جامع حمل و نقل و لحاظ سهم حمل و نقل دریایی، شاهد پویایی و عملکرد هرچه بیشتر و بهتر در حوزه دریایی و بندری باشیم.

کد خبر: ۱۳۹٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha