۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
با ۳ سرویس محبوب کلینیک های دندانپزشکی (ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت) بیشتر آشنا شوید

با ۳ سرویس محبوب کلینیک های دندانپزشکی (ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت) بیشتر آشنا شوید

ایمپلنت دندان، لمینت و کامپوزیت ۳ روش موثر برای زیبایی دندان های شما هستند که در این مقاله قصد داریم به مزایای هر یک از این متدهای دندانپزشکی زیبایی بپردازیم.

به گزارش بازار، اولین چیزی که در ظاهر یک فرد نمایان می شود، صورت اوست و یکی از اساسی ترین بخش های صورت آن فرد، لبخند است. داشتن لبخندی زیبا چه در زندگی کاری و چه در زندگی شخصی، باعث جذاب تر به نظر رسیدن و افزایش اعتماد به نفس آن فرد خواهد شد و لازمه داشتن یک لبخند جذاب، داشتن دندان های سالم، سفید و زیباست. مشکلاتی از قبیل از دست دادن دندان، تغییر رنگ و پوسیده شدن آن، داشتن فاصله بین دندان های جلویی و غیره باعث تخریب لبخند و در نتیجه زیبایی شما می شوند، در چنین زمانی است که باید به خدمات دندانپزشکی زیبایی متوسل شوید. دندانپزشکی زیبایی شامل خدماتی مانند ایمپلنت دندان، لمینت دندان، کامپوزیت و بلیچینگ می شود که در این مطلب قصد داریم به تاثیر هر یک از این روش ها بر روی زیبایی دندان ها اشاره کنیم.

ایمپلنت دندان، بهترین روش برای جایگزینی دندان از دست رفته

امروزه کشیدن دندان درست مانند قطع عضو است زیرا هر دندان علاوه بر جنبه زیبایی، کاربرد خاصی نیز در دهان دارد و باعث راحت تر خوردن و صحبت کردن میشود. اگر به دلایلی مانند بیماری، عدم رعایت بهداشت دهان، ضربه و غیره دندان های خود را از دست داده اید، بهترین و مطمئن ترن روش جایگزینی دندان طبیعی شما، ایمپلنت دندان است، اما کاشت دندان به روش ایمپلنت چیست؟

با ۳ سرویس محبوب کلینیک های دندانپزشکی (ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت) بیشتر آشنا شوید

ایمپلنت دندان (Dental implants) به عنوان یکی از روش های کاشت دندان، پروتزی سخت و معمولاً از جنس تیتانیوم است که در صورت وجود استخوان کافی، ضمن یک عمل جراحی، درون یا روی استخوان آرواره کاشته می شود تا تکیه گاهی استوار برای تاج دندان باشد. ایمپلنت، یک جانشین همیشگی و ثابت برای دندان های از دست رفته است که با کارکرد مشابه با دندان های طبیعی انسان؛ نحوه گفتار، جویدن و فرم فک را بهبود و زیبایی لبخند و اعتماد به نفس شما را بازیابی می کند.

مزایای ایمپلنت دندان

بزرگترین مزیت ایمپلنت این است که جایگزین دندان از دست رفته می شود و این نه تنها بر سلامتی شما تاثیر زیادی دارد بلکه در زیبایی و اصلاح طرح لبخند نیز موثر است. ایمپلنت دندان فارغ از اینکه درست مانند یک دندان طبیعی عمل میکند، مزایای دیگری نیز دارد که آن را تبدیل به بهترین روش کاشت دندان میکند. کاربردها و فواید ایمپلنت عبارت است از:

  • بازگرداندن توانایی جویدن غذا: عملکرد ایمپلنت درست مانند دندان های طبیعی است و میتوان به طور کاملا عادی با آن غذا خورد.
  • ظاهر کاملا طبیعی: دندانی که با روش ایمپلنت کاشته شده، از نظر رنگ و جنس هیچ تفاوتی با دندان های طبیعی ندارد.
  • دوام و طول عمر بسیار بالا: برخلاف سایر روش های کاشت دندان مانند بریج، ایمپلنت دندان میتواند تا آخر عمر دوام داشته باشد، زیرا این ماده از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک ادغام میشود و کاملا با بیولوژی بدن سازگار است.
  • جلوگیری از تحلیل استخوان: در جایی که دندان وجود ندارد، استخوان فک در فضای خالی به دلیل عدم تحریک خراب می شود. اگر در سال اول از دست دادن دندان هیچ ایمپلنتی قرار نگیرد، آن ناحیه استخوان ۲۵ درصد حجم خود را از دست می دهد و از دست دادن استخوان در طول سال ها ادامه می یابد. از آنجایی که ایمپلنت، جایگزین ریشه و همچنین دندان می شود و جویدن به حالت عادی باز می گردد، تحریک لازم برای رشد طبیعی استخوان را فراهم می کند.
  • ثابت نگه داشتن دندان های مجاور دندان ایمپلنت شده : کاشت دندان با روش ایمپلنت دندان های مجاور را ثابت نگه میدارد. شکاف از دست رفته میتواند باعث شود که دندان های مجاور به صورت کج به سمت شکاف جا به جا شوند. این اتفاق دندان‌های شما را از موقعیت خارج می‌کند و می‌تواند روی گاز گرفتن، توانایی جویدن و ظاهر شما تأثیر بگذارد.
  • جلوگیری و درمان بیماری لثه: ایمپلنت دندان می تواند به شما کمک کند تا از بیماری لثه خلاص شوید. شکافی که به دلیل از بین رفتن دندان ایجاد می شود، می تواند به عنوان یک تله برای غذا و باکتری عمل کند و در نتیجه منجر به بیماری لثه شود.
  • تقویت قدرت گاز گرفتن: از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی با یک پایه تیتانیومی که جایگزین ریشه دندان می‌شود به فک شما متصل می‌شوند، به شما این امکان را می‌دهند که با همان نیرویی که می‌توانید با دندان‌های طبیعی خود استفاده کنید، گاز بگیرید.
  • جلوگیری از افتادگی صورت و پیری زودرس: دندان ها ساختار صورت را حفظ میکنند. وقتی دندانی از بین رفت، آن تکیه‌گاه را از دست می‌دهید، که در نهایت باعث می‌شود صورتتان تغییر شکل داده و شما را مسن‌تر نشان دهد. ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی از صورت شما پشتیبانی می کنند و از تغییر شکل آن جلوگیری می کنند.

لمینت دندان، راز داشتن لبخند هالیوودی

حتما شنیده اید که بازیگران و هنرمندان لبخندهای هالیوودی دارند، فکر میکنید راز این لبخندهای زیبا و جذاب چیست؟ لمینت دندان. برخلاف ایمپلنت که یک روش کاشت دندان بود، لمنیت یک روش اصلاح دندان ها و رفع عیوب ظاهری آنها میباشد. لمینت دندان (Dental laminate) لایه هایی ظریف، با یک قالب مناسب، در طیف های مختلف رنگ سفید و از جنس سرامیک و کامپوزیت است که به منظور اصلاح طرح لبخند و رفع مشکلات ظاهری دندان نظیر بد شکلی، شکستگی ها، شکاف بین دندانی، سفید کردن دندان ها و به طور کلی بازسازی ظاهر دندان ها به کار می رود.

با ۳ سرویس محبوب کلینیک های دندانپزشکی (ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت) بیشتر آشنا شوید

مزایای نصب لمینت دندان

  • درمان لکه های روی دندان: لمینت این قابلیت را دارد که لکه های روی دندان را پنهان کند. رفع برخی از لکه ها مانند لکه های ناشی از فلوراید و داروهای تجویزی، بیش از حد سخت است و استفاده از محلول های سفید کننده بی تاثیر هستند، اما نصب لمینت میتواند این لکه ها را بپوشاند.
  • برطرف کننده شکستگی و ساییدگی دندان ها: ضربه های ناشی از تصادف یا عوامل دیگر میتواند منجربه شکستگی و ساییدگی دندان ها شود، اینجاست که لمینت دندان میتواند یک راه حل درمانی سریع و موثر باشد، زیرا این ناهنجاری های دندانی را پوشش میدهد.
  • ترمیم دندان های نامرتب و ناهموار: لمینت دندان میتواند برآمدگی ها و دهانه های دندان را ترمیم کند. برش دادن مقدار کمی از مینای دندان به پوسته های نازک کمک می کند تا بهتر روی سطوح دندان بمانند. همچنین لمینت به جلوگیری از ازدحام بیش از حد دندان ها کمک می کند.
  • از بین بردن فاصله بین دندانی: شکاف های بین دندانی منجر به جابجایی دندان و زوال استخوان فک میشود. نصب لمینت دندان این فاصله های کوچک را پر کرده و از مشکلات بیشتر جلوگیری میکند.
  • تطابق با رنگ دندان های طبیعی: دندانپزشک لمینت را دقیقا مطابق رنگ سایر دندان ها میسازد، بنابراین هیچ مشکلی برای تنظیم لمینت با سایر دندان ها وجود ندارد. همچنین اثرات لمینت دندان دائمی است، یعنی نیازی به تغییر شکل نیست.

کامپوزیت دندان، روشی ارزان برای ترمیم دندان ها و اصلاح طرح لبخند

سومین خدمات دندانپزشکی زیبایی که در این مطلب معرفی میکنیم، کامپوزیت دندان میباشد. کامپوزیت یا ونیر، مواد پلیمری نیمه جامدی هستند که توسط اشعه نوری به خصوصی به سطح دندان ها می چسبند و برای اصلاح عیوبی نظیر نامرتبی دندان ها، شکاف بین دندانی و اصلاح رنگ و شکل دندان ها به کار میرود. کامپوزیت دندان یک روش نوین، سریع و ارزان قیمت برای زیبایی دندان و لبخند میباشد.

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان به دو دسته کامپوزیت چینی و سرامیکی تقسیم می شود که در ادامه مزایا و معایب هریک را بررسی خواهیم کرد:

مزایای کامپوزیت ونیر

  • هزینه کمتر
  • روند نصب کوتاه تر است
  • برطرف کننده بسیاری از مشکلات دندان مانند بد شکلی، تغییر رنگ و سایر عیوب

مزایای کامپوزیت چینی

  • ماندگاری و دوام بیشتر به دلیل مواد قوی تر
  • ظاهر طبیعی تر
  • امکان رفع بهتر دندان های لکه دار و نامرتب نسبت به ونیرهای کامپوزیتی

لمینت بهتر است یا کامپوزیت؟

از آنجایی که لمینت و کامپوزیت دندان هر دو برای اصلاح شکل، رنگ و سایز دندان ها استفاده می شوند، همیشه بیماران با این سوال رو به رو شده اند که کدام یک از این دو روش اصلاح طرح لبخند بهتر است؟ در ادامه کامپوزیت و لمینت دندان را از جهات مختلف بررسی میکنیم:

  • لمینت ظاهر طبیعی تری نسبت به کامپوزیت دارد زیرا در لمینت، سطح دندان ها تراش داده می شود اما در روش کامپوزیت دندان این کار انجام نمیشود.
  • طول عمر و دوام لمینت بالاتر از ونیر کامپوزیت است.
  • مدت زمان ساخت و نصب کامپوزیت دندان بسیار کوتاه تر از لمینت است و حتی در یک جلسه هم انجام می شود اما لمینت دندان نیاز به قالب گیری و ساخت در لابراتور دارد و نصب آنها تعداد جلسات بیشتری را مطلبد.
  • قیمت لمینت دندان به دلیل مزایایی که نسبت به کامپوزیت دارد بسیار بالاتر است.

خدمات زیبایی با بهترین کیفیت در کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر

کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر یکی از بهترین کلینیک های تهران است که برای هر یک از خدمات دندانپزشکی زیبایی ایمپلنت دندان، لمینت و کامپوزیت متخصصان ویژه و مجربی دارد. همچنین تمام خدماتی که در این مرکز تخصصی انجام می شود، با بهترین کیفیت و از بهترین برندهای دنیا میباشند. جهت مشاهده نمونه کارهای کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر میتوانید به سایت آن ها به آدرس https://iranmehrdental.com مراجعه کنید.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha