۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
اصلاح موقت اونس جهانی تا ۲۵۰۰ دلار
عضو انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهرات کشور خبر داد

اصلاح موقت اونس جهانی تا ۲۵۰۰ دلار

محمدوَلی، عضو انجمن صنفی کارفرمایان طلا گفت: اونس جهانی در چند وقت اخیر رشد شارپی داشته به همین دلیل احتمالا از همین محدوده ۲۰۰۰ دلار تا ۱۷۵۰ دلار اصلاح خواهد کرد.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: عباداله محمدوَلی عضو انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهرات کشور در گفتگو با بازار گفت: در چند وقت اخیر علاوه بر حمله روسیه به اوکراین، ابهام در مذاکرات برجام هم در صعود قیمت اونس طلا تاثیر گذار بوده است و باعث شده تا اونس از محدوده ۱۸۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار رشد کند.

محمدوَلی با بیان اینکه قبل از جنگ روسیه و اوکراین بازار طلا تقریبا تثبیت شده بود، گفت: با توجه به پیش از این جنگ کشورهایی مانند روسیه و حتی کشورهای اروپایی به سمت خرید طلا سوق پیدا کرده بودند این تقاضا منجر به افزایش قیمت اونس طلا شده است.

او با تاکید بر اینکه هنوز تکلیف بازار جهانی طلا مشخص نشده است، اظهار کرد: قیمت همه فلزات در دو سال اخیر رشد فزاینده ای داشته اند، اما طلا رشد نکرده و همین مساله از چشم انداز صعودی بازار طلا دفاع می کند، زیرا هزینه اکتشافات بالا رفته و امکان جایگزینی فلز دیگری با طلا نیست از این رو می توان گفت روند صعودی قیمت طلا در بازار جهانی ادامه پیدا می کند، اما این افزایش قیمت به صورت پیوسته نخواهد بود و بعد از یک رشد یک افت هم وجود دارد اما این افت ها به صورت کوتاه مدت به وقوع می پیوندند و دوباره به روند رشد بر می گردد.

محمدولی با تاکید بر اینکه اونس جهانی در چند وقت اخیر رشد شارپی داشته به همین دلیل احتمالا از همین محدوده ۲۰۰۰ دلار تا ۱۷۵۰ دلار اصلاح خواهد کرد، تصریح کرد: اما این چشم انداز هم وجود دارد بعد از یک اصلاح موقت تا اونس ۲۵۰۰ دلاری هم رشد داشته باشد و این مساله به وضعیت سیاسی و اقتصادی جهان بر می گردد.

به گفته وی، در شرایط کنونی بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری نگران ادامه دار شدن جنگ روسیه و اوکراین هستند به همین دلیل برای کاهش ریسک سرمایه های خود به سمت بازار طلا سوق پیدا کرده اند.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha