۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
برآورد رشد تولید ناخالص ملی ۵.۵ درصدی چین در سال ۲۰۲۲
موسسه تحقیقات اقتصادی UOB اعلام کرد؛

برآورد رشد تولید ناخالص ملی ۵.۵ درصدی چین در سال ۲۰۲۲

دولت چین برای سال ۲۰۲۲ هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود ۵.۵ درصد را تعیین کرده که در محدوده بالاتر از پیش بینی های مورد اجماع نهادهای اقتصادی این کشور قرار دارد.

به گزارش بازار، دولت چین برای سال ۲۰۲۲ هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود ۵.۵ درصد را تعیین کرده است که در محدوده بالاتر از پیش بینی های مورد اجماع نهادهای اقتصادی این کشور قرار دارد.

«با پایه تولید ناخالص داخلی بیشتر، هر یک درصد افزایش در رشد سال ۲۰۲۲ معادل افزایش ۱.۱۴ تن - یوآن یا معادل ۲ درصد افزایش در سال ۲۰۱۲ (زمانی که اقتصاد چین تنها ۵۳.۸۶ تن یوآن بود) خواهد بود. در یک زمینه تاریخی، این بدان معنی است که هدف رشد ۵.۵ درصدی امروز معادل رشد ۱۰ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۱۰ است.

در همین راستا، لی کچیانگ نخست وزیر چین اعلام کرد که قصد دارد یک صندوق ثبات مالی راه اندازی کند و از راه های مبتنی بر بازار و قانون برای کاهش ریسک ها استفاده کند.

در همین راستا، هو ووئی اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی دولتی UOB چین، در واکنش به این رشد تخمین زده شده از سوی نهادهای دولتی پکن نوشت: «گزارش کاری این انتظار را تقویت کرده است که سیاست پولی چین همچنان کاهش خواهد یافت. با این حال، با توجه به افزایش تورم جهانی و محیط نرخ بهره و همچنین شروع مجدد رشد اعتبار، این ریسک به سمت کاهش کمتری می رود. در حال حاضر، ما همچنان پیش بینی خود را برای کاهش ۱۵ bps دیگر به ۳.۵۵ درصد در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ حفظ کرده ایم. همچنین امکان کاهش بیشتر نسبت ذخیره الزامی (RRR) برای کمک به کاهش هزینه های تامین مالی برای بانک ها وجود دارد.

کد خبر: ۱۳۹٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha