۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
 ۹۰ واحد اقامتی خراسان رضوی در تعطیلی به سر می‌برند
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

۹۰ واحد اقامتی خراسان رضوی در تعطیلی به سر می‌برند

مشهد- بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از تعطیلی ۹۰ واحد اقامتی در مشهد خبر داد.

درحالی‌که پیش‌بینی‌های مسئولان حاکی از موج بزرگی از حضور زائران و گردشگران در مشهد مقدس حکایت دارد اما یوسف بید خوری در گفت‌وگو با بازار از تعطیلی ۹۰ واحد اقامتی در این شهر خبر می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی بابیان اینکه ۹۰ واحد از مجموع یک هزار و ۷۵۵ واحد اقامتی رسمی و موقت شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی خراسان رضوی هنوز بازگشایی نشده است اظهار کرد: این واحدهای اقامتی در طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های ترافیکی و سفر و هم‌چنین عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های جاری به تعطیلی کشانده شدند که باوجود رونق گرفتن سفرها در نوروز پیش رو اما هنوز اقدامی برای بازگشایی مجدد انجام ندادند.

وی در این راستا بیان کرد: این واحدها شامل ۴۱ هتل، ۳۰ هتل‌آپارتمان و ۱۸ مهمان‌پذیر است که هنوز موفق به بازگشایی و ارائه خدمات به مسافران نشدند.

بید خوری بابیان اینکه در حال حاضر تعداد یک هزار و ۶۵۰ واحد اقامتی به‌طور کامل آماده پذیرش و اسکان زائران و مسافران نوروزی در سطح خراسان رضوی هستند اظهار کرد: متأسفانه شیوع بیماری کرونا موجب شد تا بسیاری از واحدهای اقامتی تعطیل و یا با تعدیل نیرو روبرو شوند که نوروز امسال فرصت مناسبی برای احیا و تشویق این واحدها برای بازگشایی و پذیرش میهمان‌های نوروزی است.

وی ادامه داد: ازآنجاکه ضریب اشغال تخت‌های مراکز اقامتی در طی دو سال گذشته بسیار کاهش‌یافته بود لذا تعدادی از متصدیان این واحدها امکان پرداخت هزینه‌های جاری برای نگهداری واحدهای اقامتی را نداشته و لذا اقدام به تعطیلی واحدهای خود کردند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: بااین‌حال تلاش برای راه‌اندازی این واحدها به‌منظور ارائه خدمات در نوروز پیش رو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۳۹٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha