۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
بازار داغ بدلیجات با گرانی قیمت طلا| حلقه‌های بدل جای حلقه های طلای ازدواج را گرفت
بازار گزارش می‌دهد؛

بازار داغ بدلیجات با گرانی قیمت طلا| حلقه‌های بدل جای حلقه های طلای ازدواج را گرفت

همدان-این روزها بازار طلا جای خود را به بدلیجات داده و در سایه گرانی طلا علاقمندان به استفاده از زیورآلات به سمت بدلیجات آبکاری شده، خرید استیل و نقره و یا شایدخرید طلاهای بسیار سبک سوق پیدا کرده اند.

بازار؛ گروه استان‌ها: بازار طلا که روزگاری به روزهای عید، عروسی و مهمانی ها گره خورده بود در حال حاضر به سمت و سوی دیگری رفته است؛ فروش طلاهایی با وزن های بسیار کم در فضای مجازی، بازار داغ بدلیجات و البته طلاهای اجاره ای روندی است که به بازار طلا رسوخ پیدا کرده و تمامی ندارد.

بازار خرید عید روزهای پایانی را سپری می کند؛ بازاری که اگرچه به پررونقی سال های قبل از کرونا و البته گرانی ها نیست اما تاحدی نسبت به سال گذشته رونق بیشتری دارد که در این بین سری به بازار طلای همدان زدیم تا وضعیت آن را جویا شویم.

زوج جوانی برای خرید به یکی از طلافروشی های بازار مظفریه همدان آمده بودند و چشم هایشان خیره به حلقه ها بود که آقای احمدی به خبرنگار بازار گفت: یک سال است که نامزد کرده ایم و حالا تصمیم بر این شد که عقد و عروسی را با هم برگزار کنیم؛ شرایط برای اجاره خانه و خرید جهیزیه خیلی سخت شده و تصمیم داریم که در خرید طلا فقط حلقه بخریم.

وی که هم چنان چشمش خیره به حلقه ها بود، گفت: همین حلقه ها هم خیلی گران شده اند اما نمی توانیم حلقه ای نخریم!

احمدی با اشاره به اینکه متاسفانه زندگی ما جوان ها به سمتی سوق داده شده که همین دلخوشی کوچک برای عروس را هم نمی توانیم برآورده کنیم، اظهار کرد: این دلخوشی کوچک این روزها غول بزرگی شده و موجب شده بسیاری از ازدواج ها به تاخیر بیفتند.

بازار داغ بدلیجات با گرانی قیمت طلا| حلقه‌های بدل جای حلقه های طلای ازدواج را گرفت

نکته دیگر در مشاهدات میدانی خبرنگار بازار افزایش تعداد مغازه های بدلیجات فروشی در حواشی و اطراف بازار طلای همدان بود؛ موضوعی که با کاغذهای نصب شده پشت شیشه و ویترین این مغازه ها، افراد نظاره گر را از طلا نبودن آن ها و بدلی بودنشان خبردار می کرد.

بانوی همدانی که به همراه دو خواهر خود مقابل ویترین طلافروشی ایستاده بود، به خبرنگار بازار گفت: تصمیم داریم برای عروسی برادرم از این بدلیجات استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه توان خرید طلا را نداریم اما نمی توانیم در عروسی هم بدون طلا باشیم؛ عنوان کرد: همین بدلیجات هم قیمت پایینی ندارد! روزی می شد با همین قیمت ها طلاهای خوبی خرید اما متاسفانه حال وضعیت این چنین شده است!

مجبور شدم، طلای عروسی ام را خیلی سبک انتخاب کنم
یکی از بانوان جوان همدانی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ۲۷ سال دارم و خانواده ام به من تاکید کرده اند در حد توان همسرم طلا بخرم؛ متاسفانه بخش اصلی درآمد همسرم قرار است برای پول پیش خانه و بعدها برای اجاره برود و پس انداز چندانی هم نداریم به همین دلیل تصمیم گرفتیم طلای عروسی ام را خیلی سبک انتخاب کنیم.

انگشتر سرویس طلای عروسی ام را هم نخریدیم تا قیمت پایین تر بیاید و بتوانیم آن را بخریم

وی با بیان اینکه راستش را بخواهید مجبور شده ام که طلای سبک انتخاب کنم؛ اظهار کرد: انگشتر سرویس طلای عروسی ام را هم نخریدیم تا قیمت پایین تر بیاید و بتوانیم آن را بخریم.

بازار داغ بدلیجات با گرانی قیمت طلا| حلقه‌های بدل جای حلقه های طلای ازدواج را گرفت

بازار داغ بدلیجات با گرانی قیمت طلا| حلقه‌های بدل جای حلقه های طلای ازدواج را گرفت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان در این راستا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امسال قدرت خرید مردم برای خرید طلا و جواهر نسبت به سال قبل کاهش یافته است، عنوان کرد: با توجه به وضعیت معیشتی مردم و همچنین تورم، مردم طلا و جواهر را در دسته اول نیازهای خود قرار نمی دهند و نیاز واجب آن ها محسوب نمی شود.

مهدی غلامی با بیان اینکه از طرف دیگر نیازهای اصلی مردم دیگر اجازه نمی دهد که به طلا به عنوان سرمایه نگاه کنند، اظهار کرد: در حال حاضر مردم تنها برای مواردی مثل ازدواج به بازار طلا مراجعه کرده و به خرید حلقه اقدام می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به تورم، سفره مردم روز به روز کوچک تر می شود، در رابطه با بازار طلا نیز اصلا طلای سنگین خریداری نمی شود و مردم تنها به خرید طلاهای سبک تمایل دارند.

چند سال گذشته سرویس های طلا ۱۰۰ گرمی بود اما الان سرویس ها ۱۰ و ۱۵ گرمی شده اند

غلامی در ادامه صحبت های خود بیان کرد: چند سال گذشته سرویس های طلا ۱۰۰ گرمی بود اما الان سرویس ها ۱۰ و ۱۵ گرمی شده اند، طلا فروش ها وزن را کاهش دادند که مردم با توجه به شرایط اقتصادی بتوانند خرید کنند اما باز هم بسیاری از مردم توان خرید ندارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان عنوان کرد: زوج های جوان برای آغاز زندگی به طلاهای سبک و حتی بدلیجات روی می آورند.

بازار داغ بدلیجات با گرانی قیمت طلا| حلقه‌های بدل جای حلقه های طلای ازدواج را گرفت

در سایه گرانی طلا و موج های اقتصادی پیش آمده برخی زوج‌های جوان که دیگر راه حلی برای تامین سرمایه لازم برای تشکیل خانواده ندارند به فکر تغییر روش زندگی افتاده‌اند؛ مسیری که در آن طلاهای عروسی از سرویس های ۱۰۰ گرمی و ۵۰ گرمی به سرویس هایی نصفه و نیمه و البته آبکاری با طلا و بدلیجات تغییر ماهیت داده است.

موضوعی که البته در خانواده های ایرانی جایگاه خوبی ندارد اما گران شدن ارز در سال گذشته و افزایش نرخ بیشتر کالاهای مصرفی از یک سو و دریافت مالیات ارزش‌افزوده از اصل طلا از سوی دیگر، با وضعیت نامناسب زندگی جوانان همراه و موجب شده تا به قولی دست خانواده ها برای خرید طلا تنگ شود و هزینه های آن را برای پول پیش خانه یا سایر هزینه های اولیه زندگی و ازدواج استفاده کنند؛ این روند در همدان نیز رونق یافته و این روزها شاهد شلوغی بازار بدلیجات و خرید طلاهای سبک در بین مردم هستیم.

کد خبر: ۱۳۹٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha