۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
معافیت های مالیاتی مناسبی برای حمایت از عرصه فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

معافیت های مالیاتی مناسبی برای حمایت از عرصه فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات مالیات پرداختی هنرمندان گفت: دولت با استثنائی هنرمندانی که سالانه بالای ۲۶۰ میلیون تومان درآمد دارند را مشمول پرداخت مالیات کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدرضا تقوی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق برای دریافت مالیات از سلبریتی‌ها گفت: با موافقت اعضای این کمیسیون و با تنفیذ حکم مالیاتی هنرمندان در سال ۱۴۰۰ و برای سال ۱۴۰۱، فعالیت‌های هنری از قبیل هنرپیشگی با درآمد کمتر از ۲۶۰ میلیون تومان در سال معاف از مالیات می‌شوند و هنرمندانی که بیش از این میزان درآمد دارند باید مالیات پرداخت کنند.

عدالت در دریافت مالیات منجر به کاهش نظام طبقاتی است
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: در بودجه امسال مالیات بر درآمد بیش از سال‌های گذشته مد نظر قرار گرفت، اصلاح نظام مالیاتی از مهمترین ارکان‌های ساختار بودجه امسال است. عدالت در دریافت مالیات به بهبود شرایط و کاهش نظام طبقاتی در جامعه کمک می‌کند.
پرداخت مالیات نسبت به خدمات دریافتی می‌تواند یکی از مسیرهای کاهش شکاف طبقاتی باشد

وی در ادامه تاکید کرد: مالیات در واقع ارائه پرداخت هزینه خدمات رفاهی، تفریحی و امنیتی شهروندان است بر همین اساس افرادی که درآمد بیشتری دارند بی شک از خدمات زیادتری بهره‌مند می‌شوند، پرداخت مالیات نسبت به خدمات دریافتی می‌تواند یکی از مسیرهای کاهش شکاف طبقاتی باشد.

تقوی با تاکید بر اینکه مالیات تنها مختص کشور ما نیست، تصریح کرد: فلسفه مالیات تنها به کشور ما باز نمی‌گردد بلکه در تمام کشورهای دنیا امری عادی محسوب می‌شود، زندگی اجتماعی نیازمند ارائه خدماتی از طرف حاکمیت است، جامعه با دریافت این خدمات موظف به پرداخت هزینه‌ای است که از آن به عنوان مالیات یاد می‌کنند.

مظلومیت فرهنگ و هنر همیشه نمایان است
رییس مجمع نمایندگان استان تهران اظهار کرد: فرهنگ و هنر در بیشتر موارد مظلوم‌ترین حوزه در میان اقتصاد، سیاست و مسائل اجتماعی است بر همین اساس دولت برای حمایت از آن استثناهایی همچون معافیت مالیاتی را قائل شده است تا کمکی برای تقویت این حوزه باشد، در بخش‌های متفاوت فرهنگی همچون چاپ و نشر، مطبوعات، سینما، نمایش و…. بخشودگی مالیات در نظر گرفته شده بی شک شاهد تقویت فرهنگ و هنر در عرصه ملی و بین المللی خواهیم بود.

تقوی بیان کرد: تمام سازمان‌ها و نهادها موظف به تقویت فرهنگ و هنر هستند بر همین اساس از بیشتر ظرفیت‌ها برای تقویت این حوزه باید استفاده کنیم تا شاهد رونق اقدامات فرهنگی باشیم. گاهی ارائه خدمات فرهنگی به نوعی مالیات غیر مستقیم است که برنامه ریز این شیوه را به حساب پرداخت مالیات می‌گذارد.

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: سلبریتی‌ها با شرط و شروطی مجاب به پرداخت مالیات شده‌اند، در دو سال گذشته که کشور درگیر اپیدمی کرونا بود بسیاری از سینماها تعطیل و تولیدات سینمایی و تلویزیونی نیمه تعطیل بودند باز دولت استثنائی قائل شد و هنرمندانی که سالانه بالای ۲۶۰ میلیون تومان درآمد دارند را مشمول پرداخت مالیات کرد، گاهی هنرمندان و سلبریتی‌ها یکسال پرکار را دارند و شاید سال آینده قراردادی برای ادامه در پروژه هنری نداشته باشند، اما باید در نظر بگیریم قانون بودجه برای یکسال بسته و با احتمالات و پیش بینی سال بعد به مجلس نمی‌آید.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha