۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
واگذاری میز ایران و هند به اتاق بازرگانی آبادان
رئیس اتاق بازرگانی آبادان خواستار شد؛

واگذاری میز ایران و هند به اتاق بازرگانی آبادان

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان خواستار واگذارای میز ایران و هند به این اتاق شد.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیش از انقلاب کنسولگری هند در آبادان و خرمشهر فعال بوده است.

وی با اشاره به وجود چهار نوع حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی در آبادان افزود: وجود سه بندر در آبادان، چوئبده و اروندکنار، وجود بیش از ۱۶۰ شرکت و کارخانه تولیدی همچون پتروشیمی و تاسیسات نفتی و همچنین وجود نیروهای متخصص در محدوده اتاق بازرگانی آبادان می‌تواند در روابط تجاری با هندوستان موثر واقع شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به تولیدات پتروشیمی و اثرات تجاری آن در منطقه عنوان کرد: تولید ۲۵هزار تن پلی کربنات،۲هزار تن آلیاژهای پلیمری و بیش از ۳میلیون تن کود اوره و ۲میلیون تن گاز آمونیاک و... پتانسیل خوبی برای صادرات در منطقه ایجاد کرده است.

کردزنگنه شهرستان آبادان را یکی از قطب‌های کشاورزی در ایران و کشورهای برشمرد و گفت: ۱۱ نوع خرما از نوع خشک در این شهرستان وجود دارد که سالانه بیش از ۵۰ هزار تن خرما به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی در ادامه نیز با اشاره به وجود بیش از ۵۷۰ فروند شناور صیادی و بیش از ۴هزار صیاد در شهرستان آبادان توضیح داد: ۱۳۰ مزرعه پرورش ماهی و میگو در این شهرستان وجود دارد که سالانه بیش از ۵ هزار تن ماهی و میگو تولید و بیش از نصف آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان همچنین با اشاره به وجود ۹ کارخانه ماهی و میگو در آبادان اعلام آمادگی کرد تا در این زمینه نیز با کشور هندوستان همکاری کند.

کردزنگنه از هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و هند درخواست کرد که میز اتاق بازرگانی این اتاق به اتاق بازرگانی آبادان واگذار شود.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha