۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶
چشم انداز فناوری رسانه و صنعت سرگرمی در سال ۲۰۲۲ | بررسی آثار هوش مصنوعی و متاورس
بازار گزارش می دهد؛

چشم انداز فناوری رسانه و صنعت سرگرمی در سال ۲۰۲۲ | بررسی آثار هوش مصنوعی و متاورس

در طی بیماری همه گیر کووید ۱۹ و محدود شدن رفت و آمد، رویدادهای مجازی، اجراها و نمایش‌ها محبوبیت خود را افزایش داده‌اند.

بازار؛ گروه بین الملل: امروزه صنعت رسانه و سرگرمی توسط فناوری هدایت می شود؛ از جلوه های ویژه پیشرفته که برای فیلم ها ساخته شده اند (و سپس در سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند) تا رسانه های جریانی، بازی های مجازی و کانال های جدید اخبار، موسیقی و تبلیغات.

در طول بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، حتی معدود رسانه‌های سرگرمی که آنالوگ هستند- مانند کنسرت‌های موسیقی و تئاتر - به حوزه دیجیتال منتقل شدند. در حالی که سال ۲۰۲۲ امیدواریم شاهد بازگشت انسان به گذراندن زمان بیشتری در خارج از خانه باشیم، سازندگان و تولیدکنندگانی که می‌خواهند دامنه فعالیت خود را حفظ کنند، احتمالاً به نوآوری در این زمینه ادامه می‌دهند.
بنابراین در اینجا مروری بر برخی از مهم ترین روندهایی است که بر نحوه مصرف رسانه ها و سرگرمی های دیجیتال در ۱۲ ماه آینده تأثیر می گذارد.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (AI) همچنان تاثیرات دگرگون کننده ای در سراسر حوزه صنعت رسانه خواهد داشت. در این صنعت، سه عملکرد مهم هوش مصنوعی توصیه، تشخیص صدا و اتوماسیون رسانه خواهد بود.

از آنجایی که ورود نتفلیکس و سرویس‌های استریم روشی را که ما با استفاده از آن رسانه‌های سرگرمی را کشف و مورد توجه قرار می دهیم تغییر داده است، هر ارائه‌دهنده‌ای روی فناوری توصیه سرمایه‌گذاری کرده است تا محتوا را کارآمدتر و دقیق‌تر نموده و ارزش آن را ارتقا دهد.

نتفلیکس گفته است که ۸۰ درصد از ارائه محتوای آن از طریق توصیه به دست می‌آید و این شرکت و همچنین سایر ارائه‌دهندگان استریم، برای بهبود این امتیاز در طول سال ۲۰۲۲ رقابت خواهند کرد.

به همین ترتیب، شرکت های رسانه ای به تلاش خود برای ایجاد سیستم های تشخیص صدا بیشتر و مفیدتر و دقیق تر ادامه خواهند داد. صدا به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به راهی است که مخاطبان ترجیح می دهند با سرویس ها ارتباط برقرار کنند که در استفاده از الگوریتم های زبان طبیعی برای درک آنچه ما از آنها می خواهیم بهتر می شود.

هوش مصنوعی همچنین در اتوماسیون محتوا استفاده می‌شود، به‌عنوان مثال برای تولید تکه‌هایی از فیلم‌ها یا موسیقی‌هایی که به احتمال زیاد برای استفاده در پیش‌نمایش‌ها و تصاویر کوچک برای ما جذاب هستند.

بنابراین اگر سرویسی بداند که ما تمایل داریم به سمت رمانتیک گرایش پیدا کنیم، پس وقتی پیش‌نمایش فیلمی حاوی عناصر اکشن و عاشقانه را می‌بینیم، احتمالاً بریده‌هایی از صحنه‌های حاوی عناصر رمانتیک را می‌بینیم.

متاورس
در طی بیماری همه گیر کووید ۱۹ و محدود شدن رفت و آمد، رویدادهای مجازی، اجراها و نمایش‌ها همگی محبوبیت خود را افزایش داده‌اند. در این وضعیت خبر ظهور متاورس نیز ارائه شد متاورس محیط‌های دیجیتال آنلاین، مداوم و به هم پیوسته است که می‌توانیم برای معاشرت، کار و البته سرگرمی از آن استفاده کنیم.

اجراهای متاورس مانند کنسرت‌های آریانا گرانده و برونو مارس که سال گذشته در بازی آنلاین فورتنایت برگزار شد، تنها گوشه‌ای از اتفاقات آینده است. در حالی که متاورس ممکن است تا سال ۲۰۲۲ به سطح پیشرفته Player One کاملاً نرسد، به طور فزاینده ای تبدیل به مکانی می شود که در آن تجربیات سرگرمی را با دوستان خود به راحتی از خانه به اشتراک می گذاریم.

با این حال با روش‌های جدید مشترک برای تجربه فرم‌های سرگرمی قدیمی مانند فیلم‌ها و موسیقی در محیط‌های آنلاین، متاورس اشکال کاملاً جدیدی از سرگرمی را به واقعیت تبدیل می‌کند، مانند کاوش در محیط‌های مجازی.

ان اف تی ها
توکن‌های غیرقابل تعویض – گواهی‌های اقامتی در بلاک چین که برای ثبت مالکیت دارایی‌های دیجیتال و فعال کردن محتوای دیجیتال «بی‌نظیر» استفاده می‌شوند، بحث‌برانگیز اما غیرقابل انکار هستند و صنعت رسانه و سرگرمی مطمئناً از تأثیر بالقوه و دگرگون کننده آنها مصون نیست.

در حالی که ما بیشتر دیده‌ایم از آنها برای فعال کردن فروش آثار هنری دیجیتال استفاده می‌شود، به طور فزاینده‌ای شاهد استفاده از آنها برای همه چیز از مدیریت آی پی گرفته تا فروش محتوای مبتنی بر نمایش خواهیم بود. ان اف تی ها همچنین این پتانسیل را دارند که بر نحوه برقراری روابط هنرمندان و ستاره‌ها با طرفداران خود تأثیر بگذارند و آنها را قادر می‌سازند مجموعه‌های انحصاری را منتشر کنند که با استفاده از آنها می‌توانند در هنگام تعامل دیجیتالی با طرفداران روابط خود را با آنها تقویت کنند.

رسانه های اجتماعی جدید
رسانه های اجتماعی به طور مداوم در حال تکامل هستند. فیس‌بوک هنوز هم با تفاوت‌هایی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی است، اما در طول سال ۲۰۲۲ کاربران، به‌ویژه افراد جوان‌تر، به رقبای جدیدتر روی خواهند آورد زیرا آنها همچنان به سمت «رسانه جذاب و بزرگ بعدی» کشیده می‌شوند. رسانه های اجتماعی جدید نگرانی‌هایی مربوط به داده‌ها و حریم خصوصی، سرقت هویت، انتشار اطلاعات نادرست و اخبار جعلی ایجاد می کنند. رسانه های اجتماعی جدید همچنین این مفهوم را در بر می گیرد که نحوه مصرف رسانه های سنتی از شبکه هایی مانند CNN و فاکس نیوز به سرعت در حال تغییر است.

اقتصاد خالق
در نهایت شکل‌های سنتی، جریان اصلی و بازار انبوه رسانه‌ها و سرگرمی‌ها جایگاه خود را نسبت به رسانه‌های شخصی‌تر، تخصصی‌تر و جامعه‌محور معروف به اقتصاد پدیدآورنده از دست خواهند داد.

رسانه‌های اصلی تلاش خواهند کرد تا از روش‌های پلتفرم‌هایی مانند یوتیوپ و تیک تاک با قرار دادن ستاره‌ها و افراد مشهور خود به‌عنوان «اینفلوئنسر» و ایجاد محتوای تولید شده توسط جامعه تقلید کنند. اکنون محبوبیت ویدیوهای کوتاه و پلتفرم‌های مبتنی بر سازندگان افزایش می‌یابد، به‌ویژه آنهایی که به مخاطبان اجازه می‌دهند تا روابط شخصی و ارتباط با سازندگان و تأثیرگذاران مورد علاقه خود را توسعه دهند.

کد خبر: ۱۳۹٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha