۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
ریل گذاری پروژه راه آهن میانه- تبریز از بستان‌آباد تا خاوران انجام می شود
معاون وزیر راه و شهرسازی:

ریل گذاری پروژه راه آهن میانه- تبریز از بستان‌آباد تا خاوران انجام می شود

تبریز- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ریل گذاری پروژه راه آهن میانه- تبریز از بستان‌آباد تا خاوران انجام می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، خیرالله خادمی امروز در بازدید ار پروژه های ریلی آذربایجان شرقی از آغاز ساخت ایستگاه راه آهن خاوران تبریز خبر داد و گفت: این طرح که بخشی از طرح مهم و زیربنایی راه‌آهن تبریز- میانه است به منظور اتصال این خط ریلی به تبریز با اعتباری افزون بر ۶۴۶ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی طولانی بودن مسیر ریلی موجود تهران- تبریز را از مهمترین عوامل احداث خط جدید ریلی میانه- بستان‌آباد- تبریز معرفی کرد.

خادمی سپس افزود: این مسیر ریلی با هدف کاهش زمان سفر و افزایش سرعت حمل بار و مسافر  طراحی شد که در آذر ماه سالجاری از میانه تا بستان‌آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات ریل گذاری در حدفاصل بستان‌آباد تا خاوران در حال انجام است.

وی ابراز داشت: خط ریلی تبریز- بستان‌آباد- میانه به طول ۲۰۳ کیلومتر از ایستگاه فعلی میانه شروع شده و پس از عبور از مسیری کوهستانی، به ایستگاه بستان‌آباد رسیده و سپس به ایستگاه خاوران و در نهایت ایستگاه فعلی راه‌آهن تبریز متصل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، راه‌آهن تبریز- میانه را بزرگترین طرح ریلی کشور عنوان کرد و گفت: این طرح اولین پروژه‌ای است که از ابتدا به صورت دوخطه اجرا می‌شود و برای اجرای آن ۶۵ میلیون مترمکعب عملیات خاکی انجام شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۸۶۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است که ارزش آن به قیمت روز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند که راه‌آهن میانه- تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است.

راه آهن دوخطه میانه – بستان آباد – تبریز از ایستگاه موجود میانه شروع شده و با گذر از مسیری عمدتا کوهستانی به ایستگاه خاوران و سپس ایستگاه راه آهن موجود تبریز متصل می شود.

پیش تر خط ریلی میانه – بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر توسط رئیس جمهوری افتتاح شد و در ادامه این طرح عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد – خاوران در دست اجراست و امروز عملیات احداث ایستگاه خاوران به منظور اتصال این خط ریلی به شهر تبریز آغاز شد.

کد خبر: ۱٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha