۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
۴۳ کیلومتر از رودخانه های استان همدان نیازمند لایروبی و بازگشایی مسیر هستند
معاون شرکت آب منطقه ای همدان:

۴۳ کیلومتر از رودخانه های استان همدان نیازمند لایروبی و بازگشایی مسیر هستند

همدان - شاهسوند، معاون حفاظت از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان گفت: ۴۳ کیلومتر از رودخانه های استان همدان نیازمند لایروبی و بازگشایی مسیر هستند که این اقدام ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

داوود شاهسوند در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص آزاد سازی بستر و حریم رودخانه های استان همدان عنوان کرد: در این زمینه سیاست وزارت نیرو اجرای عملیات آزادسازی به صورت سراسری برای رودخانه ها بوده و با پیگیری و جذب اعتبار مناسب و حمایت های صورت گرفته در استان همدان نیز گام های مناسبی در این عرصه برداشته شد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان گفت: طی شهریورماه سالجاری بالغ بر دو کیلومتر از رودخانه آبشینه آزادسازی و با این اقدام حدود ۴.۵ هکتار از اراضی بستر و حریم رودخانه نیز رفع تصرف شد.

شاهسوند با بیان اینکه هم اکنون آزادسازی مسیل چشمه قصابان به طول ۱.۵ کیلومتر در حال انجام است، عنوان کرد: علاوه بر این برنامه ریزی لازم برای لایروبی حدود ۱۰ کیلومتر از رودخانه های دارای اولویت استان همدان در دست اقدام بوده و قرارداد با پیمانکار نیز منعقد شده است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود در این راستا مساحتی بالغ بر ۹ هکتار از متصرفات رودخانه ها آزاد شود.

شاهسوند با بیان اینکه با توجه به بازدید و بررسی های میدانی صورت گرفته حدود ۴۳ کیلومتر از رودخانه های استان با اولویت خاص نیازمند لایروبی و بازگشایی مسیر هستند، گفت: انجام این موضوع به اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای همدان اضافه کرد: علاوه بر آزادسازی سراسری، شرکت آب منطقه ای نسبت به رفع تصرف موردی حریم و بستر رودخانه ها نیز اقدام می کند.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha