۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
موانع داخلی، چالش مهم تولید؛ نظام تامین اجتماعی به یکی از دردسرهای کسب و کارها تبدیل شده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

موانع داخلی، چالش مهم تولید؛ نظام تامین اجتماعی به یکی از دردسرهای کسب و کارها تبدیل شده است

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی که در زمینه تامین اجتماعی و بیمه کارگران وجود دارد به یکی از چالش‌ها و دردسرهای کسب و کارها تبدیل شده است.

مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش‌های پیش روی تولید و ممانعت از آن اظهار داشت: چالش مهم در حوزه تولید و کسب و کارها، چالش مهم موانع داخلی است.

وی اظهار داشت: البته بسیاری از کسب و کارها در حوزه صادرات و مبادلات مالی مشکلات زیادی دارند، اما با این حال موانع داخلی هم این مشکلات را افزایش داده است.

طغیانی تاکید کرد: به عنوان مثال مشکلاتی که در زمینه تامین اجتماعی و بیمه کارگران وجود دارد به یکی از چالش‌ها و دردسرهای کسب و کارها تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: بحث‌های مربوط به مالیات از کسب و کارها یکی از موضوعات مهم در رابطه با موانع پیش روی تولید است؛ در حال حاضر قوانین مالیاتی ما فقط کسب و کارهای رسمی را مد نظر قرار می‌دهند، یعنی کسب و کارهایی که مجوز دارند و آن‌هایی که غیر رسمی هستند و مجوزهایی از جایی اخذ نکرده اند، مد نظر قوانین مالیاتی قرار نمی‌گیرند و این دو بخش باید در این شرایط با هم رقابت کنند.

وی تاکید کرد: چالش سوم به نظر بنده بی ثباتی در اقتصاد کلان است. این مسئله یک چالش بسیار بزرگ است و از همه بدتر در این بخش، نرخ تورم است که عملاً برای مردمی که خریدارند مشکل ایجاد می‌کند و هم برای تولید کننده‌ای که قصد دارد برای فعالیت خود برنامه‌ریزی داشته باشد لذا این مسئله یک گردنه مهم است که باید موانع آن را از پیش رو برداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی اقدامات در حوزه تولید مربوط به اقدامات دولت است، گفت: هرچه دولت بتواند در زمینه زیرساخت‌های اقتصادی اعم از نظام مالیاتی، بیمه ای، بودجه‌ای و بانکی موثر اقدام کند به همان میزان موانع تولید برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه عمده مشکلات ما در طی سال‌های اخیر در زیر نظام‌های نظام اقتصادی مان باقی مانده است، البته زحمات زیادی کشیده شده، اما مشکلات انباشته فراوان در زیرساخت‌های اقتصادی داریم و بیشتر انرژی ما را مصروف به حل مشکلات بین المللی کرده‌ایم، البته این مسئله در سر جای خود امری مهم است، اما اینکه مسائل داخلی را هم ساماندهی کنیم لازم و ضروری است.

کد خبر: ۱۳۹٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha