۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
هوآوی MatePad ۲۰۲۲، تبلت جدید مجهز به کیبورد و قلم نوری
تازه های دنیای الکترونیک؛

هوآوی MatePad ۲۰۲۲، تبلت جدید مجهز به کیبورد و قلم نوری

هوآوی MatePad (۲۰۲۲) محصول جدید این شرکت چینی بوده که به کیبورد فیزیکی مجزا و قلم نوری مجهز است.

به گزارش بازار، بازگشت نسبتا خوب شرکت هوآوی به بازار محصولات الکترونیکی به ویژه گوشی های هوشمند و تبلت در سال جاری میلادی علیرغم اعمال تحریم های آمریکا و شرکت گوگل که منجر به ممنوعیت استفاده این برند بزرگ چینی از سیستم عامل اندروید شد، مخاطبین نسبتا مناسبی را به سمت خود جلب کرده است.

در تازه ترین تحرکات هوآوی برای بازگشت به بازار، می توان به محصول جدید این شرکت یعنی MatePad (۲۰۲۲) اشاره کگرد که به تازگی روانه بازار محصولات الکترونیکی شده است. هرچند این تبلت جدید از سیستم عامل اختصاصی هوآوی یعنی هارمونی نسخه ۲ بهره برده و عملا هیچ یک از اپلیکیشن های گوگل مانند گوگل درایو، یوتیوب، داکس و ... بر روی این تبلت قابل اجرا نیستند، اما برای کسانی که اصراری به استفاده از اپلیکیشن نداشته و مایل به استفاده از مرورگر برای دسترسی به این سرویس هخای گوگل هستند، می تواند کزینه ای مناسب و البته با قیمتی چشمگیر محسوب شود.

این محصول جدید هوآوی با قیمت ۳۰۵ دلار برای مدل ۶۴ گیگابات حافظه داخلی و رم ۴ گیگ و همچنین ۳۵۰ دلار برای نسخه مجهز به ۱۲۸ گیگابات حافظه داخلی و ۸ گیگ رم هم اکنون در بازارهای جهانی در دسترس است و با چشم پوشی از معایب آن که همان عدم دسترسی به گوگل پلی است، به رقیبی قدرتمند برای مدل های مشابه مانند تب ۱۱ لنوو و گلکسی تب S۶ لایت سامسونگ تبدیل شده است.

البته باید توجه داشت که می توان عمده اپلیکیشن های گوگل را به صورت آفلاین بر روی سیستم عامل هارمونی نیز نصب نمود و از این طریق، تا حد زیادی مشکل دسترسی به اپلیکیشن های گوگل را برطرف کرد، اما اگر همچنان اصرار به استفاده از پلی استور برای دانلود یا به روز رسانی اپلیکیشن های خود از طریق گوگل پلی دارید، این محصول مناسب حاصل شما نخواهد بود.

مشخصات فنی MatePad (۲۰۲۲)
در ابتدا باید گفت که ویژگی مثبت این تبلت، مجهز بودن آن به قلم های لمسی نسل دوم هوآوی و وجود یک نرم افزار اختصاصی برای طراحی روی آن است که البیته وجود کیبورد روی این تبلت نیز وجز تمایز دیگر آن محسوب می شود.

جنس بدنه MatePad (۲۰۲۲) از پلاستیک نرم ساخته شده که باعث حفظ تعادل بیشتر در دست و ارگونومی بسیار مناسب آن می شود. قطر آن نیز ۷.۳۵ میلی متر بوده که در زمره تبلت های اسلیم یا نازک طبقه بندی شده و با وزن ۴۵۰ گرمی خود می تواند گزینه خوبی برای کاربران باشد.

این تبلت همچنین به ۴ اسپیکر قدرتمند و سیستم دالبی دیجیتال مجهز بوده که خروجی صدای خوبی برای کاربر به همراه می آورد. در خصوص صفحه نمایشآن نیز باید گفت که MatePad (۲۰۲۲) از یک صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۴ اینچی با تکنولوژی IPS بهره برده و رزولوشن آن نیز ۲۰۰۰*۱۲۰۰ پیکسل است.

کد خبر: ۱۳۹٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha