۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
جذب سرمایه گذار گردشگری برای روستاهای استان سمنان هدف گذاری شده است
معاون عمرانی استاندار سمنان:

جذب سرمایه گذار گردشگری برای روستاهای استان سمنان هدف گذاری شده است

سمنان- حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: برای مقابله با مهاجرت و در راستای توسعه اقتصادی روستایی، جذب سرمایه گذار گردشگری برای روستاهای استان هدف گذاری شده است.

محمد حمیدی در حاشیه برگزاری نشست ستاد تسهیل خدمات سفر استان سمنان و در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه در ستاد تسهیل سفر ویژه نوروز ۱۴۰۱ اولویت هایی در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین آنها استفاده از ظرفیت گردشگران است، تاکید کرد: در نوروز پیش رو توجه ما معطوف به سوق دادن گردشگران و به خصوص سرمایه گذاران به سمت روستاهای استان است.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل سفر به این جمع بندی رسیده که ظرفیت های مغفولی در روستاهای استان وجود دارد که می بایست از فرصت نوروز برای شکوفایی و شناساندن این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد، افزود: لبنیات تولیدی روستاهای استان که امروز مشکل بازار دارند، یکی از عمده ترین ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان برای عرضه در بازارهای مقصد مانند تهران و مشهد است که نوروز و تشویق سرمایه گذاران برای بازدید از آنها می تواند گامی موثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه صنایع دستی دیگر ظرفیت استان برای جذب سرمایه گذار و توسعه بازارهای فروش به شهرهای بزرگ ایران اسلامی است، گفت: ظرفیت روستایی برای جذب مسافران به خصوص در ایام پیک سفر مانند نوروز، بسیار ویژه است و باید بهتر از آن استفاده شود.

در نوروز پیش رو توجه ما معطوف به سوق دادن گردشگران و به خصوص سرمایه گذاران به سمت روستاهای استان است

حمیدی با بیان اینکه در ستاد تسهیل خدمات سفرهای نوروزی نیز مطرح شد که می بایست تمام دستگاه های اجرایی و عضو و حتی سازمان های مردم نهاد و ... معرفی جاذبه های روستایی را همزمان با نوروز ۱۴۰۱ مد نظر قرار دهند، بیان داشت: از دهیاران و بخشداران نیز خواسته ایم تا شرایط حضور گردشگران و سرمایه گذاران به روستاهای استان را تسهیل کنند.

وی همچنین از غذاهای محلی استان سمنان به عنوان دیگر جاذبه قابل سرمایه گذاری یاد کرد و با اشاره به ضرورت شناساندن این پتانسیل ها، افزود: شناساندن ظرفیت ها می تواند به توسعه سرمایه گذاری و سپس اشتغال و ارتقای اقتصادی روستاها منجر شود و از این بابت اهمیت بسزایی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه از دهیاری ها و بخشداری ها خواسته ایم که نسبت به زیباسازی و پاکسازی روستاها به خصوص روستاهای هدف گردشگری استان اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: تمامی اماکن گردشگری روستایی استان می بایست آماده و مهیای میزبانی مسافران باشد همچنین بومگردی و مجتمع های خدماتی در سطح روستاها می بایست توسط دهیاری ها بهسازی و آمده پذیرش مسافران شود.

حمیدی با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۱ فرصتی طلایی برای تولید ثروت در روستاهای استان سمنان است به شرط آنکه این فرصت را غنیمت بشماریم و برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در این زمینه بکوشیم، ابراز داشت: همانطور که در نشست اخیر ستاد تسهیل سفر نیز مطرح شد می بایست از ظرفیت جشنواره های بومی محلی، البسه و موسیقی های محلی، مراسم بومی و بازی های محلی متناسب با هر روستا استفاده کرد.

کد خبر: ۱۳۹٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha