۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۹
زیرساخت ها برای حذف ارز ترجیحی وجود ندارد
عضو کمیسیون تلفیق:

زیرساخت ها برای حذف ارز ترجیحی وجود ندارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اظهار داشت: زیر ساخت ها ی نظارتی و اجرایی برای حذف ارز ۴۲۰۰ به ویژه در مورد دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر باقرزاده، ملزومات حذف ارز ترجیحی پیش بینی نشده و در شرایطی که مردم منتظر خبر خوبی از مجلس بودند این کار انجام شد و این کار صحیحی نبود.

وی افزود:در آستانه سال جدید و ماه مبارک رمضان همواره بار تورمی به جامعه تحمیل می شود و حذف ارز ترجیحی نیز به این شرایط اضافه می شود همچنین دولت هنوز به شکل کامل مستقر نشده و استحکام لازم را برای نظارت و کنترل بازار ندارد.

وی در خصوص نظام عرضه دارو گفت:سالها است ما بحث نسخه نویسی الکترونیک را مطرح می کنیم اما هنوز حتی در شهرهای بزرگ هم این طرح به خوبی اجرا نشده و مردم در مناطق محروم و مراکز دور افتاده هم شرایط سختی را تجربه می کنند، البته ما با فساد و قاچاق موافق نیستیم اما باید شرایط را برای اجرای برنامه های فراهم کرد.

رئیس فراکسیون هلال احمر مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ما معتقدیم زیر ساخت ها نظارتی و اجرایی برای حذف ارز ۴۲۰۰ به ویژه در مورد دارو و تجهیزات پزشکی وجود ندارد و از سوی دیگر حتی اگر زیرساخت ها فراهم باشد حدود ۹ میلیون نفر فاقد بیمه هستند و دولت برای حل مشکل آنی این افراد چه برنامه ای خواهد داشت؟ در حالی که از همین امروز شاهد افزایش برخی قیمت ها بودیم.

وی ادامه داد:باید ابتدا زیر ساخت ها ایجاد می شود و سپس برای مبارزه با رانت برنامه ریزی می کردند اما امروز مردم قربانی مبارزه با رانت و فساد شده اند، با ارقام بیش بینی شده امکان جبران بار تورمی ناشی از حذف ارز نیست چرا که شاخص مصرف و عرضه به شکل نسبی مشخص است و با یک محاسبه آماری می توان دریافت که به این بهانه تمام کالاهایی که ارز مرجع هم دریافت نمی کردند افزایش قیمت خواهد داشت.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در مقطعی ارز ترجیحی حذف شد که همواره افزایش قیمت ها به جامعه تحمیل می شد و این کار هم شرایط تورمی را تشدید می کند و در مجلس هم اجازه اعتراض داده نشد و در حالی که این موضوع دو بار در کمیسیون تلفیق با وجود توضیحات وزرای و مسئولین رد شد به یک باره در صحن مجلس تصویب می شود و بر خلاف آیین نامه اقدام می شود و ما به شدت نگران اثرات تورمی آن هستیم و معتقدیم ارزش قانونی ندارد.

کد خبر: ۱۳۹٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha