۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مجوز مجلس به دولت برای واگذاری سهام پروژه‌های صنعتی و دولتی از طریق بازار سرمایه
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱؛

مجوز مجلس به دولت برای واگذاری سهام پروژه‌های صنعتی و دولتی از طریق بازار سرمایه

نمایندگان مردم در خانه ملت به دولت اجازه دادند نسبت به واگذاری سهام پروژه‌های نیمه تمام صنعتی و تولیدی در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام طرح(پروژه) از طریق بازار سرمایه اقدام نماید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بندهای الحاقی(۵)، (۷) و (۱۰) تبصره (۲) ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

در بند الحاقی (۵) تبصره (۲) ماده واحده لایحه آمده است: وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به طبقه بندی و درج نام آن دسته از بنگاههای اقتصادی که در چارچوب آئین نامه موضوع ماده(۲) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی در گروههای(۱) و(۲) ماده(۲) قرار نگرفته اند به استثناء موارد مندرج در گروه(۳) ماده(۲) و مجوزهای أخذ شده از مقام معظم رهبری در یکی از گروههای(۱) و(۲) اقدام نماید. انتقال بنگاه‌های اقتصادی مذکور از طبقه بندی گروههای (۱) و(۲) به گروه(۳) صرفاً با اذن ایشان مجاز می باشد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون فهرست طبقه‌بندی‌های یادشده را به تصویب هیأت وزیران برساند، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف به همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌باشند.

پس از انقضای مهلت مذکور، هر بنگاهی که شناسایی شده و تکلیف گروه بندی آن مشخص نشده باشد ذیل گروه(۱) طبقه بندی خواهد شد.

در بند الحاقی (۷) تبصره (۲)ماده واحده لایحه آمده است: به منظور ایجاد زیرساخت تأمین مالی در زنجیره، بورس‌های کالایی مجازند نسبت به ایجاد امکان معاملات کالا در بورس های ذیربط بر مبنای اسناد اعتبار نظیر برات الکترونیک و سایر اسناد اعتباری قانونی و همچنین ایجاد ابزار لازم برای تبدیل اسناد اعتباری فوق‌الذکر به ریال اقدام نمایند.

دستورالعمل این بند توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می گردد.

همچنین در بند الحاقی (۱۰) تبصره (۲) ماده واحده لایحه آمده است: دولت مجاز است نسبت به واگذاری سهام پروژه های نیمه تمام صنعتی و تولیدی در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام طرح(پروژه) از طریق بازار سرمایه اقدام نماید.

نمایندگان در ادامه همچنین با بند الحاقی ۱۱ تبصره ۲ ماده واحده موافقت کردند

براساس این بند به منظور تجهیز مراکز تامینی و تربیتی کشور به ماشین آلات و تجهیزات بازرسی نظارتی و مقابله با ورود اقلام ممنوعه، افزایش ایمنی، بهداشت و درمان و آموزش زندانیان و اهمیت زندان ها زیرساخت های انفورماتیک و تکمیل طرح های توسعه ای داخل مراکز سازمان زندان ها به اقدامات تامینی و تربیتی کشور در ازای اقدامات و تجهیزات موردنظر خود اقدام نماید.

خزانه داری کل کشور موظف است عملکرد این بند را به صورت جمعی، خرجی ثبت نماید.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha