۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
 رشد ۴۵ درصدی جا به جایی کالا در سال ۱۴۰۰
مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد

رشد ۴۵ درصدی جا به جایی کالا در سال ۱۴۰۰

مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی گفت: با جابه جایی ۲۶ میلیون تن کالا در سال جاری رکورد خوبی ثبت کردیم.

به گزارش بازار، محمدرضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی افزود: علی‌رغم همه مشکلات که با آن‌ها مواجه ایم موفق شدیم که رکوردهای خوبی را در مجموعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسانیم.

وی افزود:طی سال جاری رکورد عملکردی و درآمدی چند ساله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جابه‌جا شد. اما با مشکلاتی هم مواجه هستیم؛ در حوزه‌های مختلف کشورهایی که گروه کشتیرانی را تحریم کرده اند به دنبال این هستند که محدودیت‌هایی را ایجاد کنند، ولی با همت همکارانمان در حوزه دریا نتوانستند به نتیجه‌ای برسند.

خیابانی خاطر نشان کرد:با این حال مجموعه کشتیرانی به واسطه ماهیت بین المللی که دارد فقط در بخش مراودات مالی با موانعی روبه‌رو است که به طُرُق مختلف در حال رفع آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که ما با آن روبرو هستیم بخش نوسازی ناوگان است که امروز با محدودیت‌هایی برای خرید شناور مواجه هستیم. ولی در هر صورت تحریم‌ها و محدودیت‌ها را دور زده ایم و به فعالیت خود ادامه داده ایم. به جهت رونقی که امسال در عرصه تجارت دریایی رخ داد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین میزان فروش را طی سال‌های گذشته تجربه کرد.

مدیرعامل کشتیرانی افزود:در حمل و نقل کانتینری سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم و توانستیم ۲۶ میلیون تن کالا را جابجا کنیم که رکورد بسیار بالایی است. این به معنای ۴۵ درصد رشد در جابجایی کالا نسبت به سال ۹۹ است.

وی گفت: امروز شاهد آن هستیم که برخی طرف‌های خارجی همچنان که منتظر نتیجه مذاکراتند، اما مشتاق همکاری با گروه کشتیرانی نیز هستند. اما فراموش نمی‌کنیم که بسیاری از شرکت‌های خارجی به ویژه در حوزه ساخت کشتی بعد از تحریم‌های سال ۲۰۱۸ منابع مالی را که قرار بود به صورت فاینانس در اختیار ما بگذارند را به یکباره متوقف و درخواست تسویه کامل کردند؛ بنابراین هر شخصی که در این دوران علاقمند به همکاری با مجموعه کشتیرانی باشد باید به تعهدات خود عمل کند.

کد خبر: ۱۳۹٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha