۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
۱۱۰۰ قالی باف زنجانی به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند
 مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان:

۱۱۰۰ قالی باف زنجانی به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند

زنجان- جعفری، مدیر اداره فرش سازمان صمت زنجان گفت: طی ۱۱ ماه امسال هزار و ۱۰۰ قالی باف در استان به صندوق بیمه عشایر معرفی شدند.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان ۶۰ هزار بافنده قالی دارد، گفت: از این تعداد تنها ۵ درصد بیمه هستند.

وی به بیمه صندوق عشایر و روستایی اشاره کرد و ابراز داشت: طی ۱۱ ماه امسال هزار و ۱۰۰ قالی باف در استان زنجان برای بیمه شدن به صندوق بیمه عشایر و روستایی معرفی شدند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه تامین اجتماعی در استان نسبت به بیمه قالی بافان کم کاری می کند، گفت: تامین اجتماعی استان در بیمه کردن قالی بافان اعتباری تخصیص نمی‌دهد.

جعفری تاکید کرد: محدودیتی برای بیمه عشایری در استان زنجان برای قالی بافان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قالی بافان در زنجان می‌توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند، تاکید کرد: بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده ولی استقبال از سوی قالی بافان آن طور که باید خوب نیست.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه بیمه عشایری به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی باعث شده تا قالی بافان از این بیمه استقبال نکنند،ابراز کرد: باید در استان زنجان قالی بافان واقعی بیمه شده و از خدمات لازم استفاده کنند.

جعفری تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی استان باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۸٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha