۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷
وضع نخستین تحریم های مالی علیه سیستم بانکی و مبادلات ارزی دیجیتال روسیه
وزارت خارجه سنگاپور اعلام کرد؛

وضع نخستین تحریم های مالی علیه سیستم بانکی و مبادلات ارزی دیجیتال روسیه

دولت سنگاپور از وضع پاره ای از تحریم ها علیه سیستم بانکی و مبادلات ارزی دیجیتال روسیه در پی جنگ اوکراین خبر داد.

به گزارش بازار، در پی ادامه اعتراضات بین المللی به حمله روسیه علیه اوکراین، دولت سنگاپور با انتشار بیانیه ای، از اعمال تحریم های اقتصادی علیه مسکو خبر داد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دولت سنگاپور، تحریم های اعمال شده شامل چهار بانک روسی و همچنین صادرات محصولات الکترونیکی، تجهیزات کامپیوتر و ادوات نظامی به روسیه خواهد شد.

دولت سنگاپور دلیل این اقدام خود را استفاده احتمالی روسیه از موارد مورد تحریم در جنگ علیه اوکراین و حمله سایبری علیه زیر ساخت های الکترونیکی اوکراین اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه سنگاپور در این خصوص گفت: ما نمی توانیم نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور مستقل دیگر توسط دولت روسیه را بپذیریم.

وی افزود: برای کشور کوچکی مانند سنگاپور، این یک اصل نظری نیست، بلکه یک سابقه خطرناک است. به همین دلیل سنگاپور حمله بی دلیل روسیه را به شدت محکوم کرده است.

بر اساس تحریم های جدید، این محدودیت‌ها، موسسات مالی سنگاپور را از انجام معاملات با شرکت سهامی عام بانک VTB (VTBR.MM)، بانک توسعه و امور اقتصادی خارجی Vnesheconombank، شرکت سهامی عمومی Promsvyazbank و بانک روسیه منع می‌کند. این اقدامات همچنین ارزهای دیجیتال و محدودیت استفاده از صرافی ها، موسسات اعتباری و تمامی شرکت های فعال در این زمینه را پوشش می دهد.

موسسات مالی همچنین از ورود به معاملات و ارائه خدماتی که جمع آوری کمک های مالی را برای دولت، بانک مرکزی روسیه یا نهادهای تحت کنترل آنها تسهیل می کند، منع شده اند. موضع سنگاپور در برابر تهاجم روسیه علیه اوکراین، قوی ترین موضع یک کشور آسیای جنوب شرقی تا زمان حاضر محسوب می شود.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha