۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
اجازه ندهید کالاهای قاچاق در انبارهای تملیکی فروخته شود
رئیس اتحادیه صنف بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران:

اجازه ندهید کالاهای قاچاق در انبارهای تملیکی فروخته شود

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران در خصوص لزوم برقراری امنیت در فضای بازار بیان داشت: شاید این موضوع به نظر ساده بیاید؛ اما چرخی ها و باربرها در تمامی راه ها و منافذ بازار حضور دارند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، محمد ولدخانی، رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران اظهار داشت: متاسفانه از بچه ۷ ساله خارجی تا مرد ۹۰ ساله در دالان های بازار در حال رفت و آمد با چرخ هستند؛ نام شان هم ساده است، باربر؛ اما اینکه چرا این افراد هیچ شناسه ای ندارند و مخل امنیت و آسایش برای واحدهایی صنفی و مشتریان می شوند جای سوال است.

وی تاکید کرد: شهرداری هیچ نظارتی بر این افراد ندارد. بازار باید حفظ و حمایت شود. سابق بر این در ساعات پایانی کار بازار تا چند ساعت بعد می شد بار خالی کرد؛ اما اکنون از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب در حال تردد و تخلیه بار هستند و هیچ نظمی وجود ندارد.

ولدخانی، حضور و وجود موتورهای بی شمار را از دیگر معضلات بازار برشمرد و افزود: در سرتاسر خیابان خیام، جلوی مغازه ها از صبح تا شب موتورها پارک می کنند که اگر تنها یکی از آنها آتش بگیرد به ناگهان کل بازار دچار بحران و نابودی می شود. پیاده روها مملو از موتوری است. به پلیس راهور و شهرداری بارها اعتراض کرده ایم اما راه به جایی نبرده ایم. هیچ جایگاهی برای این وسایل نیست.

رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان پارچه تهران در خصوص بارهای موجود در انبارهای تملیکی تصریح کرد: تجار برای سفارش کالاهای خود را ه های قانونی را طی می کنند؛ اما قاچاقچیان با هزاران ترفند و خرید ارزان پارچه های استوک از کشورهای خارجی و خرج حمل بار قاچاق، یا کالا را به بازار می آورند که میلیون ها سود می کنند و یا اینکه گمرکات بار را نگه می دارد و روانه انبار تملیکی می کند. ما حرفمان این است که این بارها یا باید به کشور مبدا برگردد و یا به کشورهای دیگر فروخته شود؛ اما متاسفانه با مبلغی ارزان تر به واسطه این کالاها با قیمتی باور نکردنی وارد بازار شده و تاجر بیچاره می ماند با آن همه اجناس و بازار را کالای قاچاق تسخیر می کند.

وی تصریح کرد: این رویه عین بی انصافی و بی عدالتی است. از مسئولان می خواهم برای حمایت از تجاری که قانونمند عمل می کنند، اجازه ندهند کالاهای قاچاق در انبار تملیکی در کشور فروخته شود. حامی تاجران خوب و با وجدانمان باشیم.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha