استفاده از رایانش ابری برای مشاغل فراهم شود| نقش دولتها در ایجاد زیرساختها
کارشناس رایانش ابری در گفتگو با بازار؛

استفاده از رایانش ابری برای مشاغل فراهم شود| نقش دولتها در ایجاد زیرساختها

«توماس ارل» متخصص درحوزه رایانش ابری براین باور است دولت‌ها می‌توانند برای ایجاد زیرساخت و تسهیل استفاده از رایانش ابری برای مشاغل به ایجاد محیط‌های مخابراتی قدرتمندتر اقدام کنند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: از جمله فناوریهایی که در سالهای اخیر به عنوان یکی از رویکردها در راستای کارایی سازمانها بکار گرفته می شود، رایانش ابری است اما برای ایجاد زیرساختهای لازم بایستی دولتها به فراهم کردن تسهیلاتی اقدام کنند به طوریکه یک متخصص درحوزه رایانش ابری براین باور است دولت‌ها می‌توانند برای ایجاد زیرساخت و تسهیل استفاده از آن برای مشاغل به ایجاد محیط‌های مخابراتی قدرتمندتر، مانند محیط‌های ارائه شده توسط شبکه‌های ۵ ( اینترنت نسل پنجم)G اقدام کنند.

برای آگاهی درباره راهکارهای توسعه رایانش ابری و مزیتهایش در کسب وکارها خبرنگار بازار گفتگویی با توماس ارل انجام داده است که در ادامه آمده است.

«توماس ارل» یک نویسنده پرفروش فناوری اطلاعات است که ۱۵ کتاب منتشر شده توسط Pearson Education را به رشته تحریر درآورده است که به فناوری اطلاعات اختصاص دارد. جدیدترین کتاب توماس، "راهنمای میدانی برای تحول دیجیتال" نیز بخشی رسمی از برنامه درسی آکادمی حرفه ای تحول دیجیتال ( مربوط به موسسه Arcitura) است که شامل ۱۸ دوره و ۹ گواهینامه است.

وی به عنوان بنیانگذار و رئیس Arcitura Education، است که توسعه برنامه های درسی را در راستای برنامه های آموزشی و بین المللی هدایت می کند. مجموعه Arcitura در حال حاضر شامل بیش از ۱۰۰ دوره، بیش از ۱۰۰ آزمون Pearson VUE و بیش از ۴۰ صدور گواهینامه است که موضوعاتی مانند تبدیل دیجیتال، اتوماسیون فرآیند رباتیک، DevOps، بلاک چین، اینترنت اشیا، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی، امنیت سایبری، معماری سرویس گرا (SOA)، رایانش ابری و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ پوشش می دهد.

توماس ارل همچنین بنیانگذار Transformative Digital Solutions است، یک شرکت خدمات حرفه ای که به آموزش و ارائه خدمات مشاوره ای به سازمان ها در حمایت از برنامه ریزی، ارزیابی و تحقق برنامه های تحول دیجیتال اختصاص دارد. وی همچنین به عنوان مشاور ارشد، رهبری تیمی از متخصصان صنعت نخبه را بر عهده دارد.

*مزایای فناوری رایانش ابری برای مشاغل چیست؟
مزایای اصلی کسب و کار که محاسبات ابری معمولاً با آن همراه است، صرفه جویی در هزینه و افزایش پاسخگویی راه حل های اتوماسیون کسب و کار است. محیط‌های ابری را می‌توان توسط کسب‌وکارها با استفاده از مدل پرداخت به ازای استفاده اجاره کرد تا کسب‌وکار فقط برای استفاده واقعی هزینه پرداخت کند.

علاوه بر این، بسیاری از زیرساخت‌های یک کسب‌وکار را می‌توان به یک ابر برون‌سپاری کرد، در نتیجه کسب‌وکار مجبور به حفظ آن نیست. اینها معمولاً مزایای هزینه ای هستند. با این حال، در بسیاری از موارد، از محیط های ابری به درستی استفاده نشده است و به جای صرفه جویی در هزینه، منجر به افزایش هزینه شده است. مزیت پاسخگویی به توانایی ابر در مقیاس پویا به راه حل اتوماسیون کسب و کار مربوط می شود تا بتواند به به بهترین نحو پاسخگو باشد، صرف نظر از اینکه موارد استفاده غیرقابل پیش بینی است.

*رایانش ابری برای کدام مشاغل می تواند مناسب تر باشد؟
رایانش ابری به مرحله‌ای رسیده است که تقریباً برای هر شرکت بزرگی که راه‌حل‌های اتوماسیون و/یا داده‌هایی دارد که می‌توانند از میزبانی یک ارائه‌دهنده ابری بهره ببرند، قابل دسترسی است. برای شرکت‌های کوچک‌تر، می‌تواند جذاب باشد زیرا می‌توانند مسئولیت نگهداری سیستم‌های خود را بدون سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های IT در محل انجام دهد.

برای شرکت‌های بزرگ‌تر، می‌تواند مفیدتر باشد، زیرا می‌توانند سیستم‌های خود را بدون نیاز به توسعه زیرساخت‌های خود در محل به طور متناظر تکامل دهند. شرکت‌هایی که نگران میزبانی خارجی سیستم‌ها یا داده‌های خود هستند، می‌توانند یک محیط ابری خصوصی را که هنوز کنترل می‌کنند، در نظر بگیرند، اما می‌توانند از فناوری ابری به دو شیوه نیز بهره ببرند.

*دولت ها برای ایجاد زیرساخت و تسهیل استفاده از آن برای مشاغل چه باید بکنند؟
برای حمایت از تقاضاهای رو به رشد زیرساخت‌های مخابراتی، دولت‌ها می‌توانند از ایجاد محیط‌های مخابراتی قدرتمندتر، مانند محیط‌های ارائه شده توسط شبکه‌های ۵G حمایت کنند.

*به نظر شما چشم انداز رایانش ابری در سال پیش رو چیست؟
با افزایش روزافزون کسب‌وکارهایی که دستخوش تحول دیجیتالی می‌شوند و حضور دیجیتال آنلاین خود را افزایش یا بهبود می‌بخشند، محیط‌های رایانش ابری بیش از پیش ضروری‌تر می‌شوند. با این حال، پروژه‌های ابری شکست‌خورده زیادی وجود داشته‌اند که منجر به ضرر و ناامیدی شده‌اند، و از این شیوه‌ها بیرون آمده‌اند. برای همین بهتر است که کسب‌وکارها به شکل عاقلانه باید این شیوه را انتخاب کنند.

کد خبر: ۱۳۸٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha